Pages

Thursday, June 23, 2011

Never Ending Story.....

Ni wall feed terbaru yang aku dapat kat Facebook. 
*gegeh berusaha semata2 nak buat entry niehh...~*




Terus aku bermonolog sorang2.. "what?!!?! cerita ni xhabis lagi ker?" 


See.. panjangkan hujah2 beliau. Siap ada orang like lagi.. HEBAT!! Terus aku klik nak tengok siapa yang jadi batu api itu.. Tapi sayang xkenal. Kalau x.. Aku bakor jer terus wall dia tuh.. Hehehe..


Erm.. Kenapa beliau menggunakan perkataan 'korang' pula disitu? Plural tu.. Hurm..


Ooohh!! Baru ingat!! Aku ada sorang lagi Abang yang hidup segar bugar kat atas dunia nih. Patut aaa beliau guna 'korang'...
Yang lawaknya.. aku sorang jer yg ada FB. Maka dah terang lagi bersuluh la beliau membentangkan hujah itu untuk dibaca dan seterusnya dibalas oleh aku kan..? 
Ala.. biasa aaa.. Aku kan bijak pintar dan bangang sekali sekala~ Kerja senang jer nih..


Sebelum memulakan sesi soal balas hari ini. Pertamanya, biar aku bentangkan dulu fakta2 kesnya.


No. 1. Yup.. Nama penuh i.c aku adalah MUHAMMAD ZAKIYUDIN BIN YUSOF. Tapi aku lebih prefer dipanggil just.. ZAKIYUDIN. Tapi kalau dah urusan rasmi tu.. Nak xnak~ Kena la jugak kan...


No. 2. Aku dah setahun xbalik rumah sendiri. Why? Sebab aku DIHALAU. Sekali lagi.. D.I.H.A.L.A.U. Oleh siapa? Pemilik nama akhir aku itu.. 


No. 3. Saya anak derhaka. 
Sejak bila? Dan kenapa? Sejak dari kecil lagi bila seorang bapa meninggalkan anak dan isterinya tanpa sebarang berita dan nafkah untuk menyara hidup anak beranak.


Hehehe...  Faham dengan fakta kes? Now kita masuk pula bab pembelaan. 
Sebelum aku meroyan xtentu hala... Inilah wall post 'khas' dari aku. Terimalah~....




Amacam? Okay tak? Panjang okay~  *matilaa kalau ada ustaz2 tau nih!*


And now.. kita masuk sesi penggulungan pulak.


"Saya. Selaku pihak defendan sebenarnya cukup menyampah untuk mengambil tahu hal2 ini. Untuk apa? Jika sudah tertera di dahi yang saya adalah anak derhaka. Sejujurnya saya terima dengan hati terbuka.
Selama ini saya tidak pernah mengambil peluang ke atas mana2 pihak dengan keadaan saya ini. Lain pula di pihak plaintif. Beliau cukup sukaaaa mencanang cerita. 
Se-innocent2 muka saya ini pun boleh dikatanya drug dealer. Wadehell? Bukan beliau kenal saya sebulan dua untuk berkata begitu. At least 21 tahun okay! (fakta berdasarkan umur sebelum defendan keluar dari rumah.)"


"Seperti saya uar2 kan dalam entri2 sebelum ini. Cukup2lah~ Xbosan ker menjaja cerita sama? Ehh.. Cerita Cinderella dalam slot Identiti kat TV3 dulu pun dia ulang siar 2 kali jer tau! Why? Sebab lama2 sangat nanti confirm orang MENYAMPAH ngan cerita tuh."


"Kalau mengikut hati busuk derhaka ini.. Buka sukar untuk saya menyebarkan cerita buruk tentang plaintif. Lagipun mulut plaintif sendiri sudah 100% mencerminkan personaliti beliau. Confirm petik jari x berbunyi yang orang akan percaya dengan cerita2 dari mulut saya."


"Oleh itu.. janganlah pihak plaintif risau. Cadangan untuk menukar nama itu pula.. Sudah saya pertimbangkan. Tetapi kerana masalah kewangan, saya terpaksa menangguhkan hasrat tersebut. Hehehe..."


"Bagi menutup hejah pembelaan berunsur kecaman dan sindiran ini.. Ingin saya memetik kata2 indah yang pernah ditutrkan penulis semasa beliau ditangkap berkhalwat tempoh hari.
Jangan cerita ni kat ayah. Kalau pegawai agama tu tanya.. cakap jer ayah dah mati.
Hurm.. begitu indah Nur Kasih yang terpancar dari hati budi beliau. Terharu sungguh bila saya mengenangkan saat2 itu. Jadi.. teruskan usaha pihak plaintif selaku seorang anak yang taat, rajin membuat kerja amal serta bakal ahli syurga itu. Sekian."


p/s : bosan~ tu pasal tulis sambil main2 jer.. menghilangkan mood aku nak tengok Running Man sajos.... hufff

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...