Pages

Monday, July 25, 2011

Pulut Memulut MULUTku

Kali ni aku teruk kena. 
Teruk sebab mulut aku sendiri pulak tu.*choyyy sangat!*


Hadoi.. dahla dah dekat 2 minggu my sis xtegur. Now. Benda ni pulak jadi.
Apasal la ada lagi manusia yang lagi bangang dari aku nih!


Come on la.. benda tu aku anggap joke okay joke. Between us two only.
Kenapa la nak dipanjangkan kat orang lain pulak? Xpasal2 benda ni jadi isu. Isu yang last2 skali kena balik atas muka aku pulak tuh!
Arghh stress!


Bangun tido xsempat basuh muka dah kena basuh ngan my sis. Sapa x stress kan? Dahla mulut my sis sehari 8 ni rajin sangat bercerita pot pet pot pet kat abah. Sah2 aku dua kali kena.. Aih..


Now.. what should I do?
Serang penyebar cerita tuh? Entahla.. aku rasa xder guna kut.. Sebabnya apa2 hal pun.. Aku jugak yang start. Confirm yang buruknya aku, dan dia.. orang akan anggap penyampai berita.. ikhlas sebab xnak tengok kawan sendiri jadi bahan ketawa orang lain.. kan... 


Mogok? Duk dalam bilik xkeluar2? Hahaha... mampus nak kena smash lagi sekali? Lagipun aku dah boleh agak apa orang keliling cakap nanti... "tu tengah chatting lagi la tuh.. sebar semua citer orang!" "dia rasa bersalah lah tu.. sebab tu macam tu".... 
Alah... aku bukan kenal sehari nak reka2 ayat nih.. Lama dah..


Paling best.. bila my sis cakap.. "diorang semua nak datang tanya ko sdiri.."
Herrr... diorang? Ramaikah? Datanglah.. lagipun xguna aku menipu.. dah betul benda tu aku cerita kan?! 
Takut? Of course.. confirm tangan aku akan terketar2 nanti.. Tu pun kalau aku kena teruk la.. Kalau x.. buat biasa jerlah.. Motifnya.. Aku muda lagi.. perangai pun kadang2 macam budak2.. So xreti nak buat perbezaan ngan yang umur 30 40 tuh? Ada otak pikir~ *haa ko.. time2 cam gini pun tetap nak eksen kan!*


*update dari Abah..
Cerita tu.. si A bagitau si B (mangsa joke), si B pulak gi tanya si C ngan si D sapa yang sebok bercerita. Si D yang sebenarnya xder kaitan langsung sbb aku rasa dio xtau pun pasal ni.. gi cakap kat si B yang maybe my sis yang dalang cerita tuh.
In the end.. abah cakap.. my sis cakap xpasal2 nama dia buruk. So my sis bagitau si B yang dia tak tahu.. Dan disebabkan aku ada kaitan ngan si A.. maka dia syak, maybe aku la dalang sebenarnya~
My sis pun cakap la.. Why not si B datang tanya aku sendiri. Kan senang? Aku pun boleh mengaku masa tu.. Gituh.. *saya bersalah Yang Arif...*


So rumusan aku..
No 1. Si A memang bangang. Dia bercerita pasal si B selama ni.. aku xcerita kat orang pun.. How?!
No 2. Si B.. I'm sowwryy.. Tapi anda memang bahan ketawa terbaik!
No 3. Si C.. maaf.. sekalipun xpernah aku sebut nama ko kat sapa2. Aku bukan kenal pun ko! Herk!!!
No 4. Si D.. ko apa kes nak enterframe? Xpuas lagi selama ni ko jadi batu api? Sumpah aku fedap! Rasa macam nak libas ngan parang panjang jer muka ko tuh!
No 5.  My sis.. raya xlagi aku dah kena mintak maaf. Tapi what can I say~ asik2 guna modal sama jer.. Pastu suka tambah2 perasa dalam cerita.. kan.. So macamana aku nak betulkan keadaan? Pikirla sikit...
No 6. Sori Bah.. Xpasal2 abah kena jadi orang tengah. Aku kalau boleh.. nak kena hentam ke hapa.. Xnaklah depan Abah.. Malu tu satu hal.. Ni takut mulut aku tiba2 mendajal xbertempat.. Semua benda kluar.. Sapa susah~ Semua orang jugak kan...


................


Neway.. lepas dok share2 story ngan Abah satni.. Aku Redha~ *hah kooo!!* Biarlah apa nak jadi sekalipun.. Aku terima.
Kalau kena teruk2 sangat pun.. Ubat ada lagi.. Habis2 aku tido jah.. Xnaklah pikir.. 
Dah salah aku.. salahla.. Xguna nak tegakkan yang salah. Aku pun bukan muda lagi nak wat camtu.. Nak mengundi Teen Choice Award pun xboleh dah uolls....  *nanges.....*

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...