Pages

Tuesday, February 1, 2011

Journey to the Center of Kutan



Aku ngan my sis kan suka buat aktiviti riadah malam2 ni. Nak2 pulak kalau hujung minggu. Bertambah kencang gitu..

Tapi semalam punya projek, asalnya nak bawak anak my sis keluar menghirup udara segar selepas seminggu berpenat lelah menghadap buku. Well.... walaupun aku lebih suka nak cakap mengadap game, kartun, crita Indon dan Fasha Sandha. Duh... Memang berdebu jer tiba-tiba udara sekarang ni kan?! Hohoho...

First stop kitorang, of course la makan... Menu malam itu? Nasi ayam kat food court Tesco. Tapi disebabkan hujung minggu + orang baru dapat gaji + CNY yang dah dekat, memang ramai siot orang kat sana. Sampai habis Lime Chicken Rice aku.  My sis plak ngan penuh konfiden gi order set lain. 6 set plak tu! Yang jadi mangsa nak habiskan nasi extra tu confirm lah aku. Nasib sedap, kalau x.. sentap! Hehehe

Lepas perut dah kenyang, senyum dah lebar.. Apalagi.. pusing2 la. 
Mula2 tu kitorang masuk Parkway. Besday my sis kan dah nak dekat... Paham2 jer la. Aku? Takder duit. So buat2 bodo jerla.. Bijak tak?

Then kitorang masuk plak Tesco. Nak beli stok peti ice sikit. Tapi motif aku mestilah deco untuk Chinese New Year. Rumah 1 Malaysia la katakan... 

Havoc la kejap Tesco disebabkan kitorang malam tu.. Ramai2 cina yang sibuk dok shopping kat atas tu, kitorang sebok jer menyelit. Busy body sungguh. Dahla mulut xreti2 nak diam! Hahaha

3 rimau yang diimport khas untuk memeriahkan suasana kat Tesco malam tu..

Lepas selesai misi malam tu. Tibalah masa nak balik... Ikut planning asal la.. Tapi disebabkan si Heary ni kena tunggu orang kat Pasir Pekan, kitorang pun stop la kat Esso area tu. Sempat gak la berkelah sampai kul 12 kat situ. Yang menyayat hatinya, my sis beli la air laici kat aku. Tapi sumpah! Tak rasa cam laici pun. Macam benda basi adalah. Hilang kejap mood aku kat situ!

Nasib kepala otak aku ni terpikir untuk bawak kamera malam aritu.
Apalagi.. jadi cameraman x bertauliah terus la... Model aku? My Sis dan kroni2 nya la... Tapi yang kecohnya... Dia suruh aku ambik gambar ala2 kandid. Tapi asal jer dia nampak lens kamera tuju kat dia. Otomatik dia pose. Pecah perut aku gelak tau! 
Lepas snap, tengok. Tak puas hati buat balik. Nasib la aku rajin. kalau tak... Jahanammmm......

"Adik bawak kamera? Ambik gambar orang satu. Bagi nampak hensem k!"

Kenapa ambik dari bawah? Sebab kereta tu rendah. Hehehe....

Nasib la ngko... Daun tu lagi menyerlah gituw...

Camner nak candid kalau pantang tengok kamera? Aduss..

Nampak macam buang tabiat kan kitorang ni. Bab letih toksah nak cakap la. Sampai jer rumah, pasang laptop, set lagu then terus aku tidur. Sedar2 dah kul 8. Nasib weekend. Kalau tak mampus anak my sis tak gi skola aritu. Hai badan...~



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...