Pages

Friday, February 25, 2011

Sesi Luah Rasa ( Ku Menangggisss~ )



Pakcik sebenarnya taknak dah bercakap pasal ni. Eh silap.. menulis eksyeli. Tapi nak wat camner kan. Tiba2 jer rasa tergerak hati kudus dan suciku ini untuk mencoret sepatah dua kata. Sekadar melepaskan batuk di tangga gituw... *apakejadah ntah aku buat ayat!*

Alkisahnya begini.. aku terjumpa la profile kawan baik kakak aku kat FB. So aku pun add lah. Maklumlah.. kenalan lama katakan. Dulu dia ni.. kira seangkatan la ngan aku dalam bab bomoh2 siam ni... *wah!! tetiba keluar cerita jahat seyh~* Bila aku kerja KFC pulak.. dia jugaklah yang jadi regular customer aku. So memang rapat sesangat la kitorang ni...*padehal mintak spedo KFC free. Mampus aku tetiap bulan.*

Mula2 tu dia just main komen2 like2 jer wall FB aku. Maklumler.. nak berseloroh pelik2 takut pecah lobang... Hehehe..
Tapi semalam.. dia tegur aku kat chatbox. Mau tak tergezzut pakcik! Apakehal dia ni tegur aku plak? Aku pun.. xkanlah nak buat senyap bodo camtu jer kan.. So aku balas la balik.. Antara sedutan2 awal nya...

Si Dia : Pokdik!!! *nicks zaman aku jadi penjahat duluw..* I miss U!! Kau duk kat mana skang? Lama la x jumpa..
Pakcik : I miss U too.. *sesambil memoncong molot depan laptop* Orang ada cari kak aritu.. Tapi kak dah pindah.. 
Si dia : Betul ker kau cari? Erm.. kak dah pindah dah.. Skang duk rumah lain pulak...

Okay.. skip part sesi tepuk tampar. Kang meluat ngan aku2 sekali.. Kita masuk terus main part arini.

Si Dia : Pokdik. Aku dengar2 ngko bergaduh dengan $#&@. Betul ker? Lepas tu ngkau xbalik
rumah. @&#%$ mintak aku cari ngko. Katanya ayah selalu duk tanya pasal ngko skang.
Pakcik : *sesambil tersenyum sinis* Cari orang kak? Hahaha.. Lawak2.. Kenapa nak susah2 kan ngkau plak kak? Bukan &@%#$ xkenal pun tempat orang stay ni. Even dulu dia jugak kenalkan tempat ni...
Si Dia : Betul ke Pokdik? Ni aku nak tanya satu benda lagi.. Ngko kerja apa skang?
Pakcik : Tanam anggur sesambil jadi suri rumah kak oi~ 
Si Dia : Betul? Habis tu aku dengar2 engkau jual buah sekarang? Apa kes?
Pakcik : Jual buah? Hahaha!! Lawak la kak! Betul.. orang tak kerja.. Tapi orang xwat la benda2 cam tu. Rokok pun aku xreti nak hisap.. *okay.. part ni aku tipu...* Ni kan nak meniaga buah. Adoiya... ngkau percaya ke aku brani buat benda2 macam tu? Hahaha..
Si Dia : Kalau macam tu xpelah. Tapi aku pesan kat kau Pokdik.. Ape2hal sekalipun.. kau jangan buat benda tu. Kalau terdesak sangat.. Datang cari aku. Xpa.. Janji jangan kau sentuh benda tu sudah
Pakcik : Roger kak! Menurut perintah.

Terus pakcik off. Mampos aku kena soal siasat!

Pakcik buat muka takojut depan lappy bila diajukan soklan2 cepu cemas..

Untuk rekod..*ala2 buletin utama jap...* 'Buah' yang dimaksudkan disini.. bukanlah buah yang boleh korang jumpa kat tepi2 jalan.. di kebun2 tanaman ataupun belakang rumah encik Umar ya.. Ini 'buah' adalah benda yang membawa maksud.. bahan terlarang; yang sekiranya dimasukkan ke dalam tubuh, nescaya akan memberi kesan khayal, delusi, angan2 mat jenin dan sepupu sepapatnya sekali. Bahasa mudahnya DADAH, MUSUH NEGARA. *promote tuw!!!*

jadi.. aku sebagai penjual 'buah'. Nak cakap aku terkejut? Tak jugak kot.. Aku sendiri pun lama dah tahu... Cuma x ambik kisah jer.. Tapi bila melibatkan Si Dia, automatik lah benda ini sudah dikira kes besar! Yalah kan.. dulu2 area rumah jer cerita camni tersebar. Ni orang yang dok kat ujung dunia pun dah tau.. Apa kes?

Tapi pepehal, aku redha.. Biarlah orang nak cakap apa pun.. Tu mulut ngko. Mulut aku kau xdengar lagi~ Nanti aku jampi ngan pasir atas kubur baru tau! Hehehe.. xder ahh.. Gurau gurau.. Tapi kalau 5 tahun dulu.. Harap... = )

Cuma aku nak cakap kat sini.. Cukup2lah tu.. Dulu engkau tuduh aku lari rumah.. Aku xcerita pun hal sebenar kat orang. Aku kena cerca teruk2 pun.. Habis2 menitis air mata jer. Aku dah xder apa2 skang ni.. Nak kata berduit.. Acc aku skang ni pun ada 10.22 sen jer.. Nak draw pun xleh siot..

So please.. hiduplah ngan gembira. Tapi jangan dengan menjatuhkan orang... Dan xyahla kerah orang cari aku. Aku dah hilang punca sekarang ni. Cukup2 lah ek. 
Pasal ayah tu pulak.. Maaf.. Aku terlalu banyak terasa hati. Cukuplah aku jadi just.. ZAKIYUDIN. Dan ibu aku.. MUNAH. Bukan nak menidakkan seorang bapa tapi.. .. .. tapi aku ni anak mak. Dan aku semat dalam2 kisah 20 tahun tu. 20 tahun yang cukup lama untuk aku tempuh. : )



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...