Pages

Thursday, June 16, 2011

Beyond The Distant Star

Semalam Ron 97 turun 10 sen. Alasannya? Sebab harga minyak global turun. 
Hurmm... tapi aritu naik 20 sen kan? So ada perubahan ker?

Kemudian pulak website kerajaan kena rogol. *oopps! godam. hehehe....* Alasannya? Kerajaan sekat beberapa laman web perkongsian fail. Penerbit filem semua setuju. Nanti nak xnak, semua orang kena pegi panggung lah kalau nak tengok movie kan? 
Tapi tu bagi negeri yang ada panggung la~ Kelantan? Xkan nak tunggu orang pasang skrin besar tengah2 padang bola kut baru boleh tengok movie? Tu pun nasib lah kalau x ditayangnya cerita perang zaman 70an. Sadis ooo~ *wonder kat estet2 skang still ada lagi x tayangan filem bulanan tuh..*

Lastly dan yang paling best, semalam ada gerhana bulan. Dan dengan happynya aku cakap~ KITA BOLEH TENGOK LIVE!!!!

Yang aku kecewa sikit.. Aku ada la search pasal gerhana bulan kat google. Latest news gitu. Sekali kau keluar portal Indon pulak! Sah2 orang Malaysia xambik berat kan!

Pastu ada pulak kawan aku sorang nih.. Sungguh2 suh aku keluar rumah tenung bulan. Mula2 tu sumpah aku xnak buat.
Tapi sebab xnak hampakan kawan.. Aku buat la jugak.  Gegeh kau keluar masuk rumah macam penyamun.
First, keluar. Okay nampak dah gerhana nak terbentuk. Confirm. Masuk balik dalam bilik chat. Then keluar pulak. Kali ni bawak kamera. Snap2 picca as an evidence gitu.. *Ko mampoo?!*

Mula2 tu toksah cakap aaa.. memang seriau gila! Walaupun depan rumah sendiri, ngan nyamuk and the big old tree tuu..  Tipula kalau cakap yang otak aku tak terpikir benda2 mengarut~ 
Nasib la kawan yang sungguh2 suh aku keluar tenung bulan tu datang umah. Hilang jap part yang seriau tu. Hehehe...

See see!! That's gerhana. Dan aku tengok live!!!

Bukti yang aku xcedok picca ni kat mana2. Ambik ngko! 
Tangan aku dah macam nenek kebayan rupanya~ Hahaha!!!

Bulan yang dah nak hampir 100% gerhana.

Forget about those lunar, umbra, penumbra or other kind of bla bla bla... *bagi kat ahli kaji bintang jer pikir. kita wat2 dunno sudah~*
Yang penting last nite was awesome!!
Dan untuk sesiapa yang terlepas semalam. Salahkan diri anda sendiri yang tidak mengikut peredaran bulan. Eh silap.. perkembangan semasa. Hohoho!!!

But later this year.. Dalam bulan 12 akan ada satu lagi gerhana bulan. So pe2 hal.. Tunggu yang tu jer la yop! Hua3!!! *gelak desperate....*



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...