Pages

Thursday, May 19, 2011

Membebel Gaya Aku

2 3 malam lepas aku join my sis, abe ja and Mr. Bos keluar makan. At first tu aku ingat kitorang nak gi mcD ke hapa... 
Sebabnya that nite, my sis cakap dia memang letih gila babi sbb sehari dah dia keluar mengukur jalan kekdahnya. Nasib baikla aku xjoin. Kalau tak confirm ngan aku2 sekali menganga kat meja makan malam tu. Huhuhu...

Tapi tup2.. daripada nak masuk bandar, terus Mr. Bos lancarkan Harriernya itu ke Redland. Mak aih?! Nak makan pun jauh siot! Ni semua abe ja punya penangan la! Dahla aku bantai pakai jeans 3 suku sajork, sekali kena angin aircond~ uhuhu.. menggelupur nak terkencing tau!

The trip was nice actually~ Sekali sekala mengusik abe ja yang demam tu.. Best jugak! Aku ni bukan apa.. Kalau kena angin.. Berasaplah kena bantai ngan mulut cik kiah ini okay~ Hohoho..

Yang x nicenya malam tu.. Kitorang planning nak makan nasi lemak ekcelli.. Biasalah.. Redland.. Apa sangat yang hada tengah2 malam kan~ *choyyy!! kena simbah asid ngan kengkawan lama aku. padahal dulu pun aku duk situ gak. kikiki...* Tapi kedai tu tutup awal pulak.

Gambar Hiasan. Xder kena mengena ngan kasut aku yang dah nak mereput tuh~
So daripada balik kb ngan perut lapar.. Aku pun suggest kat my sis untuk pergi makan satu area ni.. Ala2 bandar baru la.. Jauh jugak la dari pusat bandar Redland tu. Kata my sis tempat ni macam Damansara gitu. Aku angguk setuju sajosss.. Damansara kat celah mana pun aku tatau..

Then kitorang pun berhenti lah kat satu kedai ni.. Mula2 tu.. of course kena check line.. Procedure okay procedure. *matilaa nak berenti makan pun susah!* Then dengan konfidennya kami berempat pun turunlah mengambil tempat masing2 di atas kerusi di meja makan kedai itu...

Meja yang kitorang pilih tu letaknya area parking. Hujuuuung sekali. Senang kekdahnya nak pecut 100 meter kalau terserempak ngan jembalang dan waris warasnya~ :P 

So, si pengambil order tu pun datang la.. Indon orangnya. Jauh ngko cari makan dik~ Sempadan Malaysia-Thai ngko sampai ekk.. 
Mula2 tu kitorang tanya la.. Apa yang ada? Sebab masa kitorang nak duduk tu.. pekerja kedai makan tu dah sebok nak buang sampah bagai..
Konfiden jer minah tu jawab.. "Simpan sikit2.. " Sikit taik ngko kalau meja kitorang sebuah jer yang ngko x kemas lagi!

Bayangkanlah.. Seluas2 area parking lot tuh.. Meja kitorang sebijik jer ada okay! At first memang aku x perasan sebab aku duduk membelakangi area parking tuh. Tapi bila bangun nak balik tuh.. Ya ampun!! Kenapain dibuatnya begini sama kami? Kalau mau ditutup.. kasi tau awal2 dong~ Nampak sangat dah nak halau kitorang dari kedai makan tuh. Hish!!!

Balik dari Redland tu.. Mr. Bos ajak singgah opis pulak. Nak siapkan paperwork tender apa ntah. Pukul 1.15 am tu oi!! Esok pagi xleh buat ke? Pelik ah mamat tuh!
My sis xperla.. Sekali di on nya desktop dalam opis tu. Siap main poker kau! Memang gila addict aaa..

Aku pulak daripada melayankan karenah orang2 dewasa tuh.. Cepat jer kaki aku melangkah masuk 7e. Yang ke-3 untuk malam tu sebenarnya. Dahsyat kan? Addict kedai 24jam yang mahal macam bedil tuh... Hik3...

Tapi pikir2 balik.. malam tu aku belajar banyak benda sebenarnya..

1. Elak sedaya yang boleh kalau my sis ajak keluar ngan Mr. Bos.
2. Kalau terpaksa jugak.. suggest tempat yang dekat2 sikit.
3. 7E Taman Uda terbaek!! Why? Hanya aku yang tahu~ 
4. Kalau Mr. Bos ajak gi opis tengah2 malam, adjust wat2 pening ke hapa. Cepat sikit boleh balik!
5. Pakai seluar panjang. 
And lastly...
6. I miss my Pise~ Balik2 terus dakap anak kucing yang gila gigit telinga ittew. Hiks!

*entri ditulis dengan konfidennya sesambil makan cukelat Halls yang dibeli di 7E. Sekian.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...