Pages

Sunday, March 25, 2012

Memoria. Light Off

Jeng!!!
Nak download runningman... server tengah down. 
Nak download sentai series... yg aku nak xder plak! *flashman forever bebeh!*
Nak download power rangers... aih~ mau kau slow gila tenet. 
Warkh!!! Stress ok stress!! Tetiba terus rasa cam nak update blog. *Ahaks! Terus jauh menyimpang!*


Perfect rite? 
Wow! Fantastic Baby!

Cerita kali ni berlaku masa aku Form 2 tahun 2003. Percaya atau tidak, lelaki ini *ehemm..2* sebenarnya adalah seorang prefect ketika itu. Hohoho!!!

Dan macam prefect2 lain... aku pun terpaksalaa stay kat dorm yg telah disediakan hanya untuk 'set2 baju biru' nih... Perasaan masa tu xyah cakaplah. Takut ada.. bangga ada.. campur-campur. Nak2 pulak bila tengok muka prefect senior yg sekor2 cam singa. 

Dan entah kenapa.. masa aku check in kat dorm tuh.. Aku cuma dapat almari ajer. Yup. Almari. Katil aku? Entah tatau dok mana.......... 
Kekdahnya dorm aku masa tu sebenarnya terlebih prefect disebabkan beberapa org prefect fom 5 yg still xleh kunci untuk bilik diorang.. Maka nak xnak, selaku junior yg baik.. humble dan of coz penyabar.. Terpaksalaa aku berpuas hati dengan keadaan aku masa tu. Well~ at least brg aku xbersepah kat tepi katil sesapa kan?

Tapi bila dipikirkan balik.. Siyes situasi masa tu cam haramm.. 
Ko bayang. Seramai2 student yg dok kat hostel tu, cuma aku sorang jer yg xder katil. Dahla hampir 2 minggu keadaan aku camtu. Haihh.. Nasiblaa ada kawan2 yg sudi *walaupun kekadang aku peras ugut* bagi aku tumpang tidur katil diorang. Kalau x~ naya ooo....

Dan sorang yg cukup2 aku ingat bila mengenangkan situasi tu adalah Bala. Satu2nya budak India yg sebatch ngan aku.

Dengan dialah aku selalu berkepit lepas light off. Kalau kitorang xtidur awal, biasanya adalah dorm sesapa yg jadi mangsa kitorang melepak berbual sampai kul 2 3 pagi. 
Dan kalau dah mengantuk sangat, dorm dia akan jadi destinasi terakhir kami berdua untuk tidur. Nasiblaa dorm tu ramai senior yg selalu tidor kat study room. Haruslaa dapat katil free kejap. Ahaks!
Oh dan Bala jugaklaa yg selalu kejutkan aku pepagi untuk mandi solat Subuh semua. Kalau x~ confirm I tinggal woo.... 
Dan dia biasanya sambung berdengkur sampai kul 7 plak lepas tu. Haishhh....

And after many years later, *skip part yg aku pindah skool masa form 3* Aku jumpalaa dia kat FB. So apalagi.. aku pun tegurlaa kat chat... Ajak dia hang out bila dia free semua kan~ But guess what? Dia xjawab. Siyes aku sentap gila! Hahaha!!!

Tapi one day... lepas 2 tahun peristiwa aku tegur dia tu berlalu. Tetiba dia pm aku. "Ni Zakiyudin ea?"
Aku yg agak2 malas nak menjawab ni pun cuma balas "Yup." sajos.. Ko pehal kan wat2 bertanya nama cenggitu? Bukan bar kenal dua hari ni bro...

So malam tu, panjang jugak la we oll ber-chatting. Dan dari dia, barulaa aku tahu situasi sebenar kawan2 aku masa tu.
Erm.. aku nak cerita banyak2 pasal tu pun xelok.. Lagipun benda dah bertahun2 berlalu kan.. Xguna nak dikorek benda yg xbaik. Cumanya yg aku boleh cakap, rupa2nya ramai jugak yg senasib ngan aku nih.. Ahahaha....

And Bala is always gonna be Bala sebenarnya. Lawak, happy go lucky and of course seorang kawan yg cukup2 baik. So for him, aku ucapkan semoga berjaya dalam setiap yg dia lakukan dan cukup2laa buat2 xingat kat aku nih.. Sedih wooo... Huks....


p/s : Ayat yg sama ngan Mr. Tiger. "Aku ni orang KL dah skrang.. Life aku, kawan2 aku semua kat sini. Xnakla balik Kelantan."
Well~ Mr. Tiger dah surrender skali bila aku paksa. Ni mamat nih... kena guna taktik samakah?! :P

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...