Pages

Wednesday, September 29, 2010

Bercerita Tentang Rambut

Entah apa nak jadi la dengan insan bernama MUHAMMAD ZAKIYUDIN BIN YUSOF ni. 
24 jam mengadap laptop dalam bilik gelap ngan headphone yg dah macam tersangkut kat celah2 rambut dia tu..                                                                                                                                                            

Itu apa yang terlintas kat fikiran aku bila abah kuak pintu bilik tgok anak jantan dia ni. Ahaks!
Actually aku pun xtau camner nak describe keadaan aku skang ni. Nak kata desperate sangat.. Xkot. Xder la sampai aku berjambang bermisai cam dalam citer2 melayu tu. Paling teruk pun.. maybe my hair get messy sikit kut. Tapi kalau nak keluar. Aku still make sure yg rambut aku ni berada dalam keadaan yg paling seswai ngan tempat yg aku nak tuju tu.

Bercakap tang rambut.. Aku baru jer gunting rambut dalam 2 3 hari lepas. Rasanya dah hampir 3 bulan la aku x jenguk mana2 kedai gunting. Sure banyak tukang gunting yg rindu kat aku. Hehehe..

Asalnya memang aku x berhajat nak gunting langsung rambut aku ni.. Iyalah.. Aku ni kan dah memBULAT sekarang. So, aku angan nak buat ala2 bob cut la. Very the korean you know?!

Impian ku... tang rambut tu la!!!

Tapi selepas dibasuh secukup rasa oleh my sis dan adik2 dia... Aku surrender jugak at last. So, selepas buat temu janji ngan tukang gunting aku, (chewah!!! appointment tu! padahal kena menunggu gak!) bermulalah operasi 'meranapkan impian aku.

Lepas kow tim ngan TG aritu. Aku setuju untuk dia potong bahagian tepi ngan belakang rambut aku. Kasi rapat gitu! Tang atas, aku mintak dia layer jer. Sayang woo..  Tu baru tahap 3 bulan bela, kalau 3 tahun.. mahu nangis beb!

Tapi belek2 balik.. X menyesal jugak aku gunting rambut aritu. At least kepala aku ni rasa ringan sikit. Lagipun bila aku buat style cam skang ni... Muka aku ni nampak lebih panjang la. (motif still x mengaku gemuk!) Tapi paling penting.. ciri2 korean tu tetap ada! Yezzzaaaa!!!!

hohoh.. cam ni la rambut aku skrang! Hot kan! Tuan dia jer yg x hot...

Ni kalau dia panjang sikit. Colour tu pun dah nak sama. Okes!! Shopping time! Aku nak beli colour rambut burgundy plak lepas ni!

Kamera my sis rosak dan ktorang hantar kedai untuk repair. Kalau x.. sah2 aku upload gambar aku sdiri! Mwahahaha!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...