Pages

Monday, September 20, 2010

Kamen Rider OOO

Ni entry sambungan dari Saraba Kamen Rider W yg aku buat aritu.
Tapi kali ni bukan lagi pasal kamen rider itu okay. Yang tu aku letak dalam kotak.. taruk atas kabinet dapur dah. Ahaks! Xah.. Just.. benda dah lepas kan.. Letak tepi jer dulu.. Lain kali kita cerita la ek! (ayat mengelak..)

So, minggu ni dah masuk episod ke 3 Kamen Rider 000. Review aku setakat ni.. Menarik jugak la..
I mean the story line. Walaupun aku x faham kenapa dia kena kaitkan seluar dalam mamat tu jugak.. tapi still it's quite interesting u alls!
At first nampak cam cikai jer kan. Iyalah.. tgok jer la masa teaser dia. Apa punya bengap nak bertukar pun bukan main susah! Dulu2 menari boria pun boleh bertukar terus. Xcaya tgok zaman Satria Baja Hitam yg fofuler gila babang masa aku kekecik dulu. Best woo..

Tapi aku xnak la nampak bias sgat. Kamen Rider W/Double lagi susah aku rasa. Kena ada 2 orang baru boleh bertukar, kalau x.. sah2 ngko kena lenyek kat Dopant masa tu! (Dopant - raksasa dalam siri W) Mwahahaha..
So.. kat sini aku nak senaraikan beberapa sebab yg aku rasa akan buat aku terus melekat ngan siri ni. (buat masa ni la..)

1          THEME SONG - Memang best. Dan.. aku rasa lagi best dari KR W/Double. (sowwey..) But I have to admit. Lagu tu lah yg berjaya buat aku terus jer surf youtube semata nak tgok mamat 3 kaler ni.



2          ANKU - I'm dying to know macamana la rupa Greed sekor ni. Iyalah.. dah 3 episod. Tangan tu jer la yg bercakap! Walaupun Anku ni ada body manusia (Izumi Shingo), still xkan production team xnak reveal rupa sebenar Greed ni kan?


3          THE MEDAL - Ehehehe... agak2 berapa banyak mamat ni punya combination ek? I mean.. setakat ni dia dah ada 4 medal. 2 untuk body. 1 untuk kepala dan 1 untuk kaki. Part paling best. Bila dia Henshin. VO dia.. "Taka, Tora, Bata" ( bukan bata kasut tu ngok!) hohoho.. Gempak siot!!
4          KOUGAMI FOUNDATION - Cam ada udang di sebalik mee jer diorang ni..?! Xkesah la. Yang aku nak tahu, adakah mamat motor rambut mop tu akan jadi second rider dalam siri ni. Menarik kan?
5          GREEED - sengaja aku eja ngan 3 E. Tu pun sebab aku tgok dalam first epi dia. Bos KF tulis atas kek tu dengan ejaan 3 E. Xtau plak benda ni stand untuk apa. Kalau Greed tu aku taulah. Kat skolah dulu cikgu dah ajar ape...;)
6          THE ENDING - Kalau dalam KR W/Double, Shotaro ngan Philip akhirnya dapat peluang untuk jadi Double balik. Kesian kat Wakana kan? Tapi kalau Oz (000) camner plak. Rider belt tu sekadar loan yg Anku bagi untuk Eiji tolong dia. Cam TOTO la.. (sama ker?!) So, what's next for Eiji kalau hajat Anku selesai? Apa? Cuci jamban sekolah? Sapu sampah kat KB Mall? Melayan internet cam aku? Ehehe.. tu kena tanya script writer k.. I just bagi option jer...



That's why for the time being.. maybe aku akan stick dulu untuk the first 10 epi. Cerita baru nak berkembang kan.. 
After that? Mungkin aku akan keep on goin' atau just follow jauh2. Tu pun bergantung ngan storyline la. Like I said before la.. Jangan terburu2 nak judge sesuatu benda tu. Bagi masa. Mana tahu lepas ni something interesting kita akan nampak kan?

Aku siap convert VO untuk Oz scanner voice untuk ringtone mesej aku. Gempak siot. My sis memang terkejut la tiap2 kali fon aku berbunyi. Ahaks!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...