Pages

Sunday, September 19, 2010

:: Jom Bercerita ::

Entry sempena hari raya kah? Maybe not kut.. Dalam masa terdekat la maksud aku. Bukan apa.. mood nak menulis pasal raya tu x masuk lagi. Biasala kan, dasar PEMALAS! Mwahahaha!!!

Today I think.. aku nak luah perasaan jer kut. Banyak sangat benda aku pendam 2 3 minggu ni. Nak update blog.. xder mood. Nanti kang x pepasal aku merapu x bertempat. Cam skrang ni la.. Ehehee...
So.. Benda yang aku nak luah kali ni pasal manusia yg suka jadi KAKI BODEK. Ya... jenis manusia yg suka mengampu la cik kiah oi.. Bukan jenis yg bertenggek kat shopping2 complex tgok org lalu lalang tu. Itu KAKI LEPAK ya cik kiah.. Kang x pepasal ada yg buta sifir pi sembur bebudak tu lepas baca entry aku ni plak! Hehehe.. Perasan fofuler sebenterr gituw..
Wokeh! Jadi, kenapa tetiba aku nak luah perasaan pasal kaki bodek plak? Bukan ker aku pun tergolong dalam kategori yg sama? Hehe.. I mengaku k! Dah memang aku pro bab2 bodek membodek ni.. Nasib xder name card jer. Kikiki..
Dah!!! Teruskan perjalanan kita adik2... (ala2 pengakap naik bas.. sama ker?!)
Kaki Bodek yg aku nak ceritakan ni jenis yg membodek x mengira tempat. Biasanya jenis2 cam ni.. Diorang dah terbiasa hidup dengan membodek orang. Tu pasal xreti nak control masa mana nak guna skill diorang tu!
Iyalah.. Contoh la.. Kalau setakat korang nak membodek semata nak makan free tu. X kesah la. Aku pun lau kena bodek, kadang2 berhabis jugak la bab2 makan ni. Hehehe.. Tpi biar la benda tu last kat situ. Jangan dok main tarik tali sampai org keliling pun boleh nampak yg kita ni terdesak nak suruh org belanja. Ahaks! Don't like it bebeh!

Automatik korang akan cakap yg mamat tu tgah bodek Dato' Najib. Korang la.. Kalau aku, sah2 dah aku kutuk 3 hari 3 malam! Ahaks!

Tu sebab aku selalu jer bagi nasihat kat budak2 yg baru nak belajar kaedah2 membodek ni.. "tengok tempat, tengok orang, tengok masa.. baru kita boleh cakap sesuatu benda tu.. Jangan dok main terkam jer, kang x pepasal ada yg mati kena sembelih cam dalam criter Hindustan tu plak!"
Kelas x? Panjang giler nasihat aku. Tapi semua tu betul.. Aku bercakap pun melalui pengalaman. Aku dalam dunia bodek membodek ni bukan sehari 2 uols! Berbelas tahun dah wei.. Tapi x ingat bila aku start jadi professional ni.. (ting tong jap!)

1. Maru ni memang kiutkan? 2. Binatang yg xperlu susah payah bodek tuan dia. Aku yang tengok ni pun geram nak peluk dia tau!

Bagi aku, sesuatu benda yg kita ucapkan tu.. Biarlah sesuatu yg x menyinggung. Cukup sekadar boleh lepaskan hajat kita sudah.. Kekadang kita x sedar.. bukan target kita jer yg ada kat situ. Orang lain yang terkulat2 dok tengok tu jangan dibuat cam tunggul plak! Ingat sikit.. biasanya diorang ni la yg selalu nya akan menilai perbuatan korang tu. Lain la kalau korang ni pandai berlakon. Ha! Masa tu lantak la kalau korang nak cover line pun. Tu korang punya hal k!
Tapi cam aku selalu cakap kat diri sendiri la.. Sesuatu tu biar ada batas. Ayat yg nak dituturkan tu.. jangan dok pikir nak membodek jer 24 jam. Sometimes.. biarla benda tu ikhlas. Sesekali kata hati ni lagi hebat dari mulut cikai yang nak kena lempang tu kan! Ahaks!


lepas ni entry lagu2 fevret aku plak! cari material jap!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...