Pages

Wednesday, September 22, 2010

Memories Of Nobody part 3 (Raya time!!!)

At last aku akan tulis gak entry pasal raya! Tapi yg mana satu ek? Erm.. I think cerita pasal reunion dulu kot. Lagipun Syawal sebulan.. banyak lagi peluang nak menulis. Lagipun ni blog aku sorang kan. Bukan kena share entry ngan sesapa pun..(perasaan tol kepala otak aku ni kan!)

So, REUNION. 
Erm.. at first aku x berapa pasti samada boleh join x. Iyalah.. hari raya ke-3 kan. Lagipun aku ni tinggal ngan my sis punya family. Jadi aku segan la nak minta izin untuk join reunion ni.
Tapi Alhamdulillah.. Diorang x bantah pun. Siap bagi duit tambang bas lagi. Biasalah.. majlis reunion tu kat Tanah Merah. Aku pulak kat Kota Bharu ni xder transport. My sis sebenarnya nak tolong hantar. Tapi aku x bagi sebab aku risau jalan jammed. Aku xnak la dia susah2 semata hal aku.
So lepas sejam lebih dilambung bas. (Bas kat Kelantan memang sial! Sakit punggung aku aritu!) Aku sampai la kat Tanah Merah. At first kitorang berkumpul kat masjid sementara menunggu yg lain. After that baru kitorang bergerak ke rumah kawan aku yg jadi tuan rumah hari tu.

Masa mula2 jumpa kawan2 lama ni.. Cuak gak la.. Mana x nya.. kebanyakannya last sekali aku jumpa masa darjah 6 sebab after that aku dok asrama penuh and my family pun pindah ke Besut. Kira2 9 tahun gak la..
Kebanyakannya aku cam walaupun x ingat nama. Terutama sekali bebudak kelas lain. Kalau ada pun.. sebab diorang pernah jadi jiran atau teman masa mengayuh basikal tiap2 hari pergi sekolah. Ahaks!

Rasa cam balik ke zaman bebudak balik pulak. Tapi versi muka tua bangka la.. Dah sesorang tu..Muka cam pecah longkang dah! Eh eh silap.. Muka cam mak bapak budak la.. ;)

Kebanyakan yg hadir hari tu still belajar lagi. Tolak 2 3 kerat cam aku ni jer yg x reti nak mengadap buku. Hohoho.. Tapi tu pilihan memasing kan? Lain padang lain belalang kan u ols!!

So, apa seterusnya untuk kitorang? InsyaAllah.. Mungkin akan ada reunion lagi kut lepas ni. Aku tgok ada dah 2 3 orang yg tawar diri untuk jadi tuan rumah lepas ni. Foor me? aku akan join selagi termampu. Maklumlah.. masa sekolah rendah la antara kenangan paling manis untuk aku..








And together, kitorang akan tetap awet muda sampai bebila!!! Ooo Yeah!!!!

Aku memang x suka nak edit pic aku. 1. sebab aku xpandai. 2. Ni kan kenangan.. at least.. biar ia kekal cam ni sampai bila2.. ;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...