Pages

Monday, September 27, 2010

The Soul Session

Aku sebenarnya x faham ngan cerita yang HBO tayang hari ni.. Apa kes? Asal nak cerita hal pengganas jer mesti letak orang Islam dulu. Apa ngko xder idea lain kah? Eh hello!!! Cuba kasi budget kat aku nih! Meh aku buat satu filem yg sure cambest nyer? Xcaya? Nanti aku suruh cik kiah siapkan proposal ek. Kiah!!!! Cepat jalankan tugas anda!
Jadi sementara menunggu cik kiah ganyang kertas kajang tu. Aku nak tambah kali ni 4 lagi lagu dalam senarai wajib dengar aku hari ni. So cik kiah, teruskan kerja anda tu ya! Kengkawan.. jom layan!

Alanis Morisette - You Oughta Know

'cause the love that you gave that we made wasn't able
To make it enough for you to be open wide

Hah! Hambik ngko! Direct terus atas muka jer lagu ni. Bagi aku.. lagu ni lah yg paling honest dalam bebanyak koleksi aku. X main dah ayat bunga2 ni. Kalau dah break, pastu ngko menyampah pulak ngan ex-partner ngko tu.. smash jer terus! I like!!!

Counting Crows feat. Vanessa Carlton - Big Yellow Taxi

Don't it always seem to go
That you don't know what you got till it's gone
They paved paradise and put up a parking lot

Part paling best? Bila Vanessa nyanyi. Lagu ni memang simple dan mudah nak ingat. (cakap senang! padahal lirik pun x hengat!) Tapi nescaya sesiapa yg mendengar lagu ni akan start meliuk lentokkan tengkuk ala2 cute gituw.. Xcaya? Try dengar lu..

Tony Braxton - Unbreak My Heart
CD pertama kakak aku beli dan lagu yg berjaya membuat aku beralih dari lagu Rahmat Ekamatra kepada lagu2 mat salih sampai sekarang. Sebab tu kalau orang dok sibuk nyanyi lagu2 band zaman 90an, wajib aku terlopong. Sebabnya aku memang x tahu! Mwahahaha... 
Lagu yg selalu aku dengar masa bersedih. Xkira la sebab apa pun.. Yang sure, memang bertambah sedih la.. Ahaks!


Take back that sad word good-bye
Bring back the joy to my life
Don't leave me here with these tears
Come and kiss this pain away

Jiwang jap aku hari ni!

Fugees - Killing Me Softly

Sesapa pernah baca Lagenda Budak Setan, mesti akan jumpa lirik lagu ni dalam novel tu. Aku dulu.. siap tanda tau! Senang nak belek tgok lirik time2 aku rasa nak meyalak.. (eh, silap..) melalak. Simple but nice. Apsal orang melayu x buat lagu2 cam gini ha? Asyik2 lagu2 jiwang leleh jer memanjang. Nyampah I tau! 

I felt all flushed with fever, embarassed by the crowd
I felt he'd found my letters and read each one out loud
I prayed that he would finish, but he just kept right on

Kalaulah ada pompuan yg gila glemer dengar lagu ni.. Mesti menjerit x hengat dunia punyalah!

Lagu melayu paling best aku dengar skrang? Black, Sofia Jane ngan Yuna, Cinta Sempurna. Tapi berbaloi x aku nak letak dalam list aku ni? Erm.... Ntahla labu....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...