Pages

Thursday, October 6, 2011

Close The Closet

Jom kemas almari. Yeah!!!
Jom kemas almari orang. Oh yeah!!! Erk?!

Hiks! Kekdahnya my sis mintak tolong aku kemaskan almari Cik Demi tu. Maklumla.. nama jer anak dara. Tapi kalau bab malas... Ya Ampun!!! Kalah aku! Balik sekolah kerjanya bertenggek depan lappy chat jer hari2. Hadoi... dahla result exam xpernah nak tunjuk. Ada improvement ke x pun aku tatau. Urgh...

So sambung balik pasal sesi kemas almari ni. Actually tujuan asalnya nak mengemas apa yang patut. Yang mana boleh buang, kita buang. Yang mana nak pakai, kemas simpan elok2. 
And Cheya pun sebenarnya dah lama bising suruh aku ambik salah satu drawer tu untuk simpan barang aku. Dah setahun lebih tinggal kat rumah ni pun still baju2 aku semua sumbat dalam beg katanya. Pelik kan? Well... Zaki okay~ almari last aku guna adalah zaman sekolah. Kat asrama. After that, aku lebih suka guna jenis kotak2 untuk pakaian aku semua. Senang~ kalau kau sepah sekalipun, ko humban jer dalam kotak tu. Hiks!

Maka selepas tertangguh beberapa lama ni.. akhirnya aku jalankan jugak program kemas2 almari ni. Jom2!


Mula2 kita keluarkan semua barang2 dari dalam almari itu. Haaa.... masa nilah ko boleh jumpa macam2. Baju baru, seluar ropol2~ even legging manik2 hazabbb nak tengok. Well~ almari orang pompuan kan? Standard aaa..


Tengah syok memilih mana yang nak mana yang xnak tu, boleh terjumpa baju ni hah. Baju yang entah zaman bila tapi tengokkan tag harga yang still melekat tu, confirm xpernah pakai lagi. 
Oh.. ni sebab aku ambik picca awal.. Lepas selesai semua program, total semua yang aku jumpa adalah 5. Yup! LIMA! Dahla brand satu2 tu mahal~ ada tu Hush Puppies okay~ Ori lagi. Dang!!


Pise menyebok buat pose kucing nak membiak dalam almari tu. Nasibla kucing kesayangan, kalau x nahas aku kurung kau dalam tu. Ala2 Guantanamo gitu~...


Pantang tengok kamera terus pose. Sebijik macam tuan dia. Hahaha!! Dahla mengusung perut macam ikan hiasan bertelur, buncit! Boleh dia melompat ala2 gedik masuk dalam laci tu. Haishhh.. ko nak jadi ibu dah Pise oii~ Xkanla anak kau pun aku kena mengasuh kut nanti..


Uit! Apakah itu?! Hahaha!!! Baju ni terperosok kat dalam almari tu. Xtau la sapa yang punya. My sis ada satu yang design sama tapi warna hitam. Dan mengikut cerita dia masa beli baju aritu.. itu first time dia tengok design baju cam haram ni.
So... milik siapakah baju ini? Hurm.....


Sampai di drawer paling last. Belek2 jumpa benda alah ni ha.. BRICK GAME. Erm.. aku xtaulah kalau negeri lain nama dia lain. Tapi kat Kelantan ni lah nama dia. Kekdahnya awal sebelum orang kenal pac-man ataupun angry bird, nilah mainan paling popular.
Ko mampu buat highscore paling tinggi dalam kampung? Hohoho.. *takbur jap*

Tengok design brick game tu.. siap ada teletubbies okay~ Aku kecik2 dulu suka yang paling muda tu.. warna purple. Nama apa xingat. Biasala.. I bongsu okay~ of coz pilih yang paling cute. Ahaks!

Habis mengemas, macam biasa... aku xleh nak bernafas. Hiks! Aku xleh tau bau barang lama2 ni. Nak2 pakej sekali ngan habuk 3 inci tebal. Urgh...
Anyway~ buat yang ada almari tu.. Silalah rajin2 kan tangan mengemas. Jangan contohi anak dara rumah ni hah.. Xberbaloi.. Sekali suruh, xgerak. 2 kali suruh, baru angkat kepala. 3 kali suruh diserta dengan sedikit tengkingan baru nak jalan cam sipoot. So how? 
Tahla! Biarkan la kut dia yo yo orr jer ngan cara dia. Belah aku, tugas dah selesai. 
That's all. Hooray!!!

p/s : Steve Jobs passed away this morning. Kehilangan yang cukup besar buat dunia. Rest in peace Stevie. :]

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...