Pages

Thursday, October 6, 2011

Tuan 'Pise' Bercerita.

Plan asalnya hari ni nak dinner bertiga. Aku, my sis and Demi. No guest what-so-ever lah kiranya kan.. Tapi~ susahla kalau ada jenis bangang xbertempat nih. Tetiba jer muncul xberjemput. Nyampah!
Dahla buat tebal muka tegur aku. Eh hello~ ko aku dah remove dari frenlist fb tau! Xkoser nak ringan mulut bertegur sapa!

Nak xnak plan bertiga tu kena cancel. Nasiblah my sis nak drive sendiri arini. Kalau x~ sah2 aku xmau nak mengikut. Biarlah berlapar dari naik kereta dia pun... 

So the first program malam tadi adalah sesi turun naik bank transfer mentransfer duit. Aiyoh... dahla semua kena manual, serik tau kena jajak semua bank dalam bandar. Dahla arini ada program apa tah sampai habis jammed jalan. Urgh.. mematikan mood lah!

Selesai semua urusan tu baru kitorang pikir nak melantak kat mana. Disebabkan aku on diet~ *xjugak ekcelli.. just aku elak nasi jer.. :P* perasaan nak makan yang best2 tu memang xderla.
Tetiba.. out of the blue~ boleh si muka tembok tu cakap camni.. "Eh.. I teringin nak try chicken chop kat kedai baru bukak tu.. kita makan situ la. Nak?"

Erk?! What?!?! Ko diam boleh x? Ko tu tetamu xdiundang. Behave sikit aaa.. Ni Si Demi ni.. dari pagi xsentuh nasik, yang ko sesibuk nak puaskan nafsu perut ko apsal?
Aku pun terus lancar protes.. "Mi! Awak xmakan nasik lagi harini. Perut tu kosongkan? Suggest la nak makan kat mana? Kang nanti kalau ikut kepala otak orang lain, xkena selera awak pulak." Terkebil2 budak tu pandang aku. Aku slumber... puas hati katanya. =) 

Aku sebetulnya xkesah kalau dia suggest sebab memang kitorang blank pun masa tu~*ko padah handle duit 10k malam2 buta kan..* Tapi ingatlah.. asyik ko jer yang nak cuba tu cuba ni. Budak yang perut tak macam orang tua tu macamana? Kalau ya pun ko nak try sesuatu... susun ayat tu betul2~ jangan nampak sangat ambik kesempatan atas kebaikan orang tau!
Dahla kedatangan tu xdialu2kan. Lepas tu dibawak sekali ni pun dah kira untung. So pikirlah. Umur pun bukannya baya aku.. double lagi adalah. Xkan benda2 cam gini pun kena ada orang ajar lagi kut...

Berhenti cakap pasal si muka tembok tu, kita sambung balik cerita. 
Pikir punya pikir, Demi pun decide untuk makan kat Noodle Station. Hambik koo~ very der mahal okay~ Satu set chicken chop yang cuma ada fries dah Rm14++.. Ni makan berempat pulak.. Terus bajet lari. Hahaha!!!


Then selesai urusan perut, aku ngan my sis baru teringat yang ada satu tempat lagi yang kitorang dah banyak kali xberkesempatan nak pergi iaitu Kedai Ayamas yang baru bukak kat area rumah. 
Harus cepatt!! Jam dah dekat kul 11 malam. Kalau malam ni xpergi~ harus program tu akan postpone berhari2 pulak. Ingat kitorang ni rajin sangat ke berjalan mengukur jalan semua? Ahh.. xkuasa tau! Baik duk rumah main game!

Alhamdulillah.. walaupun kedai dah tutup.. Manager dia cukup baik untuk benarkan kitorang masuk situ buat huru hara last minute. TQ miss... tah xingat nak check nama! Ahaks!
Aku pun.. yerla kan~ Ayamas ngan KFC ni kira adik beradik.. terus teringat kenangan lama. Dulu hari2 tau beli ayamas depan KFC KKDT. Even budak2 dia pun dah cam sangat muka aku ni hah. Dengan muka xbasuh pun aku boleh buat lapar gi beli nasi tau! Kekdahnya tangga hostel sebelah kedai jer~ xsempat ehh nak grooming2 semua~ *walaupun cermin dalam bilik besar gila!*

Tengah syok membuat huru hara tu~ tetiba seseorang tersengih belakang aku. 
OMG!! Harith! Staff kesayangan aku masa kerja dulu! Ngan muka kerang busuk standard dia tu datang tegur aku, tanya buat apa kat ayamas. 
Ko butakah dik? Of coz shopping ayam.
Yang dia tu? Apakes datang sini jauh2.. Setahu aku rumah dia belakang HUSM Kubang Kerian. Ni... Tanjung Chat. Jauh tu...

Yang paling gemuk tulah Harith.
Senang nak kerja ngan dia. Sangat2 ringan tulang. Tapi sayang~ management skrang BUTA!! Ahaks!

Laaa... rupanya datang ambik tunang~ Oohh.. cari budak kerja satu kompeni jugak.. ayam.. Nasibla si tunangnya kurus~ Hiks!
Dan macam biasa.. gossip!!!! I like! Banyak jugak cerita kat KFC skang ni yer? Ingatkan dah setahun lebih ni.. habis dah. Rupanya x. Ahaks! Nasiblah ko ripin.. Dulu ko kenakan aku.. skang tanggung la~ staff pun xrespek kat ko.. Padan muka!

Selesai buat bayaran, aku berkirim salam kat kawan2 lama semua, terus blah. Kesian tinggal  maa sorang2 kat rumah. Pasal si muka tembok tu.. Pedulikanlah! Walaupun dia nampak sungguh2 nak bercakap ngan aku~ *especially bila aku discuss something ngan my sis..* Bo layan! Kau dah terlalu banyak kali cakap xserupa bikin. And I love to say that I hate to hear anything from your mouth!
Series! Orang hisap dadah ni memang sejenis semua kan? =.=

p/s - Depan my sis.. "I xsuka jaga tepi kain orang~" "I mana pernah tanya U keluar ngan sapa2 kan?" Depan yer depan..
Belakang.. "Mi, mummy keluar ngan sapa tu?" "Siapa datang ambik tu?" "Rumah dia kat mana dah?" Ko masih nak menafikan? Please~ walaupun kadang2 pekak. Aku still dengar tau kau dok propa segala belakang orang. Bodoh! Sial!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...