Pages

Monday, October 17, 2011

Memoria. Cik Yam & Kak Dah

Semalam kitorang pusing2 atas mall tempat fevret orang bunuh diri tu. Motifnya nak cari present besday kat Cik Umar. Ko bayang la kan~ habis level kitorang search tau! Haruslaa susah nak cari present untuk orang dah berumur ni. Hiks!


So disebabkan kalori dah banyak terbakar, my sis pun suggest la kitorang singgah KFC. Tapi untuk beli bungkus la.. Ko harus nak melantak kat situ? Ramai orang okay~ Nak2 pulak bila orang femes cam kitorang *kekwat~* ni... Harusla ramai orang tegur sini sana. Kalau xder pun~ kitorang feeling2 orang xberani tegur sebab femes sangat. Boley?!


Hahaha!! No lah.. actually plan nak sambut besday Cik Umar tu kan.. So bila buat kat umah.. Siap2 makan bolehla mengadap laptop terus.. Suka.. Efisien kekdahnya.


Tapi macam biasala.. bila masuk KFC ni.. Tugas mengorder of coz jatuh ke tangan aku. Maka beraturlah aku dalam line panjang tu. Nyampah bila ramai sangat orang nak beli ayam. X nyenyempat! Xreti ker KFC ni bukak hari2? Datang hari lain boleh x? Urghh.. merungut sengsorang sambil mata ligat intai sapa manager...:P


Tetiba ada sorang staf ni datang dekat que sebelah ambik order chit. Staf baru kut sebab tergagap2 nak tanya customer pasal order. Tetiba terfikir~ Zaman aku dulu pakai PDA. Canggih. Apsal skang guna kertas? Xkan cut budget kut? Padahal KFC kat shopping complex ni sales bulan2 steady. Cuma skali aritu jer.. masa kes kereta jatuh tu.. sales RM300 dalam satu hari. Tapi end of month tetap lepas budget. Musykil musykil...


Ralit melihat budak tu buat kerja, datang pulak sorang lagi. 
Aik? Ooo.. manager.. baju nak sama ngan staff. Patutla mata xperasan.
Tengok muka macam cam. Siapakah? Ni harus tegur ni.. Cukup syarat boleh makan free. Hahaha!!


"Awak... nak order.." Feeling2 manja + gedik sikit2..
"Boleh..." Pandang muka aku. "La Zakiyudin... Ingat sapa tadi.." Terkejut dah aku masa ni. Harus kau nama penuh! Nama Cik Puan yang comel ni pun aku xingat. Aiyoh.. sambung lagi..
"Hahaha!! Kerja sini skang? Ni dah naik shift ker?" Terus soklan nak makan free. Bajet kan~ All Star xder SA, so kalau nak yang free.. harus tahu pangkat. Shift manager punya SA RM150. Banyak tau boleh ketuk!


"Baru 4 hari..  Orang naik All Star pun baru 6 bulan. Xkan la cepat sangat naik Shift~" Gituh.. terus aku bengong on the spot. Minah ni bukan batch aku ker? Setahu aku batch last yang aku kenal pun kurang2 dah setahun lebih dalam management. So siapakah di depan ku ini? Macam mana dia boleh tahu nama penuh aku?


Menjeling name tag.. Mariam.. "Ooo.. Yam baru lagi ker? Dulu All Star store mana?" 
"La.. dulu kan orang store Pasir Puteh.." Dush!! Cam baru kena penumbuk atas muka.. Baru la aku ingat..


Rupa2nya dia ni Mariam.. Staf Pasir Puteh merangkap assistant aku kat sana dulu. Maklumla~ dulu I slalu kena release store orang~ Haruslaa ramai staf kenal.
Che Yam ni pulak masa tu Star 3 jer.. so dia batch lepas aku la.. Erm.. teringat kenangan masa tu.. drive dari Kubang Kerian ke Pasir Puteh. Lewat punya pasal, 15 minit jer aku sampai. Hahaha!! Dahla aku potong kereta boss masa tu. Nasib dia xcam. =)


Maka disebabkan pangkat dia xmengizinkan.. aku pun xleh nak buat apa la kan~ Kena bayar jugak la.. So sementara menunggu que aku, sempat la aku interview serba sedikit pasal produk baru *recycle* KFC tu~ Apa? Tom Yam crunch? Haa.. Sebagai pengguna prihatin, kena la buat busybody kan~ Lagipun ko tanyalah sesapa yang pernah kerja KFC.. bila berenti.. ko otomatik akan jadi penyebok bila ada produk baru. Bukan apa.. benda2 procedure ni.. orang2 cam aku nilah yang arif. Xmo lah jadi cam kes makan ayam kena ludah ngan staff tu~


But in the end.. Cik Yam usahakan jugak la untuk discount.. Rupa2nya RM dia Kak Dah. Aritu pun dia sponsor masa besday Herry. So kira dia rapat gak la kan ngan aku..
Cuma yang xbestnya.. ayat dia ni~ "Ko ni Zaki.. berapa kali setahun ko sambut besday ha? Ada2 jerlah budak sorang ni..." Gituh.. terus aku pose adik manja kat situ..  Hahaha!!! Thanx miss!. Esok saya pergi lagi~ :P


p/s : Jawapan terlatest aku bila orang tanya skang buat apa.. 
"I baru balik Korea ni uols.. Biasala.. susah cari kerja ngan orang Mesia yang suka tikam menikam ni.." Kan... tetapp nak feeling2 pernah gi oversea. Walhal ko Golok jer pernah sampai. Hahaha!!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...