Pages

Tuesday, December 27, 2011

Ajib Show. 'A Situation. A Conversation.'

Kesinambungan daripada entry ini.... *Kesinambungan okeyh! Xpernah terbayang aku guna ayat itu. Mwahaha!!* Ni aku nak story la tentang tindakan yang akan aku buat jika terrrr-jadinya situasi seperti itu.

Tapi sebelum tu~ meh nak story sikit pasal karekteristik aku ni. 
Bagi orang yang kenal aku.. diorang tau yang aku ni jenis yang mudah sentap/sensitif tentang sesetengah benda. Dan bila ini berlaku... aku akan jadi seorang yang cukup cukup senyap. 
Yes... senyap okay senyap. Kena faham tu! Lagipun zaman nak bergaduh segala ni dah berlalu la~ Umur pun dah tua. Cam bodo jer kalau mengamuk naik tangan kaki ni tau!

Dan senyap aku ni biasanya makan hari. Xpun sambung terus berbulan2. Hahaha!! *Cheit lari topik!*
Bukan apa~ bagi aku...  Bila kita terasa ni.. Better berdiam diri la. Aku xminat nak mengamuk segala ni. Cam bodo. Lagipun kalau setakat nak meluah segala. Blog cabuk *tapi sayang~* ni kan ada. Susah2 kau carut jer sesedap hati kat sini. Kan kan? :P

So berbalik semula dengan situasi yang di cetuskan benak fikiran my sis itu.
Jawapan aku mudah. Aku akan buat biasa. Biasa yang maksudnya cuma menjawab dengan perkataan "ermmm...". *Perkataan ker ermm.. ni?!*
Dan jika ada cubaan untuk perbualan lebih lanjut, sorry mak masak kari adik goyang kaki aku akan buat dunno. 

Betul tindakan aku ni kelihatan kurang bijak. Nak best lagi, BANGANG. Tapi biarlah. Biar orang terasa yang aku ni sebenarnya terasa dengan tindakan yang telah dia lakukan tu.
Cuba fikir.... susah sangat ke nak jawab fon, sms aku tu? Habis ker seringgit topup tu setakat nak bagitau "Sori, aku ada plan lain la." kat aku ni?

Oh come on... benda2 cenggini xperlukan alasan. Nak buat atau x jer jawapannya. *I mean reply mesej fon segala tu.* Dan terus terang aku cakap.. bila situasi 'tertangkap' dah mengambil tempat. Sumpah perkara yang xperlu dibangkit akan menjadi topik hangat pulak lepas tu.

Buat apa nak bertegur sapa? Baikla mengadap makanan depan mata jer....

Dan bercakap tentang tindakan aku menangani situasi ni.. My sis cakap yang aku ni sebenarnya 'masih lagi baik'. Xsekejam yang dia bayangkan la~
Why? Hehehe...

Kata my sis... jika situasi ni berlaku kat dia.. Tindakan dia lagi senang.
Pandang muka si polan tu.. dan terus kata atas muka.

"Sori! I'm not here to have a chat with you."

Yup. That's her. Aku yakin 100% dia buat. Hahaha..
Katanya lagi.. kalau situasi tu berlanjutan.. Dia akan cakap pulak macam ni.

"Call xangkat mesej xberjawab. Tup2 you dah ada kat sini.
Apakes? You xpayah nak menggatal tegur I la.. I xheran pun dengan
orang  macam U ni tau! Lagipun I xrugi sesen pun sekarang ni.
So please. Get out of my face. Thank you."

And again.. believe me she will do this. =)

Dan tindakan dia tu aku xanggap pun kejam. Mungkin mengikut perasaan tu adala.. 
Alah.. lain orang lain cara dia menghandle sesuatu situasi tu kan.. So never judge a person doing just because she/he's loud. *Sori lau ayat cam haremm..*

Tapi tu lah.. Bagi aku situasi yang boleh dielak dengan satu panggilan telefon macam ni sepatutnya xpayah dan xperlu berlaku. Buat menyemak kepala otak jer. Dahla pastu sah2 jadi perang. Cam aku ngan Cik Zee ni haa.. Berperang jer tiap2 minggu. Walhal bajet iklan nuffnang semua masuk acc dia. *Wah!! Pecah rasia~* 

So sebelum tutup entry ni. Aku harapkan yang aku xkan berdepan situasi cenggini. 
Why? Because instead of using my own method to handle this... the one explain by my sis looks rather good now. Hehehe...

p/s : Cik Zee cabar aku tulis satu entry penuh dalam English. Ko pesal makcik? Nak tengok makan tahun aku siapkan ker?!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...