Pages

Wednesday, December 28, 2011

Christmas Day. The Grass Noodles Party

Hari Krismas memang boring gila. Dahla aku, my sis ngan Ita ajer kat umah. Cam siol jer xbuat apa2.. Sesi mengipas my sis ajak pi main bowling pulak gagal bergaya. Ada ker dia boleh cakap cenggini kat aku..

"Alah.. bowling bila2 boleh main~ Lagipun
aku ngan ko jer kalau main pun. Xsyok ah. Nanti aku 
confirmkan ngan budak tu k. Pastu baru kita main."

Apsal kena tunggu budak tu? Budak yang confirm xkenal xpernah berbual depan mata pon. FB apatah lagi. Haihhh...
Xmampu den nak kata apa2.. Senyum jerla~

So satu plan bombastik aku gagal. Maka second plan harus dilaksana segera. Plan makan-makan.

Kali ni destinasi kitorang terjah adalah kedai pilihan my sis. Uncle James Cafe.
Lokasinya dekat2 KB Mall tu jer. Masa mana my sis boleh ternampak cafe ni pun aku tatau. Dahla jalan tu memang jarang sangat kitorang lalu. Liar gila mata dia kan? :)

So aku, my sis, ita dan jugak Mr. Apai pun masukla cafe tu. Sebelum bukak pintu tu mata aku dah sempat mengushar menu yang diorang letak kat kaki lima belah luar tu ha.. Sempat la mata ni melirik nama satu makanan ni... Grass Noodle. Apakebenda ntah pun aku tatau. Harus cuba nieyhh...


Maka duduklah kami berempat dalam cafe tu. Deco dia memang elegan. Menarik. Very not like kebanyakan kopitiam yang berlambak2 kat Kelantan ni hah.
Aku pun apalagi, harus awal2 kasi warning sama itu Ita.


"Ko jangan nak buat kampung kat kedai kelas2 cenggini tau!
Suara kena control. Jangan nak gila guna tone Ning Baizura kat sini okay!"

Kan.. terus aku ngan my sis jadi orang KL. Ita ngan Mr. Apai pulak diam membisu jer masa mengorder~ Maklumlaa~ English okay!
Tu pun sebab auntie owner cafe tu start dulu. My sis dengan konfiden guna English yang sah2 dia sorang jer faham. Hahaha!! Nasib la aku ada jadi backup singer. *sila tepuk..*

Lupa nak cakap. Menu kedai ni memang 'pelik' sedikit dari kedai2 biasa.
Why pelik? Sebab kedai ni hanya menyediakan menu2 berasaskan bahan2 organik. 
Holawei!! Terkejut tau! Blur aku ngan my sis nak mengorder. So to make it easy... kitorang mintak auntie tu suggest anything yang dia rasa best. :) 

Menu yang diushar sebelum melangkah masuk...


Aku ngan my sis pick grass noodles dengan smoothies dan jugak Cappucino Ice Blended *fevret aku*. Untuk Mr. Apai, sandwich jadi pilihan. Si Ita pulak sebab xtau apa2.. just share grass noodles tu ngan aku.


Dan bila makanan dah siap terhidang depan mata, semua terlopong. Ko pernah tengok mee kaler hijau? Macam rumpai air jer aku tengok. Hahaha!!!
Rasa dia pulak xder manis masin ker hapa. Barang xtambah perasa ngan MSG kan~ 
Untuk memudahkan pemahaman.. Meh aku explain gaya my sis.


"Rasa dia macam rumput."

Simple as ABC gitu. 
Yup.. sebijik cam rumput. Tapi disebabkan aku ni jenis yang xsuka membazir + nak try something different... Usaha la aku nak habiskan sepinggan tu. Kembang semangkuk dah rasanya pipi ni mengunyah tau! Nasib ada Si Ita nak share. Yang my sis punya sepinggan tu, awal2 dia dah serender. Mwahaha!!

Ehem.. let me present to you~
Organic Wheat Grass Noodles everyone!

Nasiblah auntie owner cafe tu peramah. My sis yang mula2 nak berlagak orang Kl segala terus cair. Ko mampoo siap gi berbual ngan auntie tu kat kaunter? Nak parah lagi~ daripada BI ke bahasa baku kaku... terus jadi Kelantan pekat. Dahsyat woo~ Siyes jadi modal aku ngan Si Ita melawak. Kikiki...

Oh dan pasal etiquette segala... mula2 tu Si Ita tu follow la~ Tapi bila ada customer meja sebelah dok buat pose bersila bagai.. Harus xterkata aku. Tu xmasuk yang dia melaung kuat mintak keropok lebih. Ahaks!


Ikhlas aku cakap... untuk seseorang yang terlampau suka manisan dalam makanan... Cafe ni bukan tempat sesuai untuk dijadikan port. 
But.... if you dare to try something new. Something different. Something healthy which is what we need the most. U should try what they have to offer. Trust me! Aku xmelawak tau!

p/s : My sis dengan confident angguk bila auntie tu tanya pernah makan x scone. Tapi bila benda tu depan mata... sengal jer dia menanya.. "Ni ker scone?" Alahai.........

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...