Pages

Monday, December 26, 2011

Christmas Eve. Mana Pokok Krismas nieyh?!?!

24 hb, petang.. my sis dah busy menelepon sana sini. Cuti okay~ haruslah sibuk mengushar jemputan2 majlis keraian segala. Mana tau orang nak ajak menyeberang ker hapa... Harus buat lapar nak ikut. Thihik!

Tapi bila jiran sebelah kitorang ni yang baru balik dari Hatyai bagitau yang jalan kat sana semua lengang gara2 kes pengeboman sehari dua sebelum tu... terus mood kitorang merudum. Aiyoh... plan nak bermalam kat sana terus cancel.

Nak xnak, suka atau tak. Tersadai la kitorang dalam rumah ni haa.. Sedih tau!
Tapi disebabkan semangat nak bergambar cukup menebal dalam diri kitorang~ *campur lapar xmakan apa2 dari pagi agi..* Kitorang pun jajah la setiap pelusuk hotel kat KB ni cari pokok krismas. Cam sial tau! Dahla hotel kat KB ni xbanyak. Yang ada pun cam xder bajet nak menghias jer~ *atau tersekat dengan peraturan negeri. tett!!*

Dan masa ni lah, jiran sebelah kitorang ni call. Ajak join dia skali kat satu tempat ni. Kitorang apalagi, terus ushar kalau2 kat situ ada pokok krismas. Mwahaha!! Jiran kitorang tu pun cakap, "Kat sini~ lebih dari pokok krismas pun ada tau!"
Ohoho.. terus tergoda. Hehehe...

Masa mula2 sampai, sumpah muka sekor2 cam kartun. Xtau apa2.. nak masuk, xberani. So terpaksa la call jiran kitorang tu suh keluar ambik.
And guess what?! Tu lah tindakan paling bijak kitorang malam tu tau!

Xyah cakap my sis, aku ni cam bangang jer mengikut. Dahla kiri kanan orang duk perati segala. Mula2 tu xperasanla.. Maybe muka budak baru.. Orang confirm interested khen~*sempat perasan.* Walhal sebenarnya sebab kitorang 3 jer melayu malam tu. Hahaha!!
Masa dj sebok melaung.. aku sebok ikut sama menjawab.. 
"Ni hao!!!!" Katanya dj. "Haoo!!!" laung aku pulak bersemangat. Padahal sepatah haram pun xpaham. Hahaha!!!

Muka cam bangang. Topi santa tu actually bukan aku punya.. Jiran aku
tu gi cabut dari kepala ada sorang mamat dalam tu then pakaikan kat aku. Aku biarkan jerla~

Yeay!!! Akhirnya lepas gak hajat nak tengok pokok krismas. Yeay!!!! :P

Keluar dari tempat tu, jiran kitorang ajak untuk pergi sambung bergelak ketawa kat tempat lain pulak. Tapi aku ngan my sis rasa dah cukup la untuk malam tu.. Jam pun dah pukul 1lebih dah~ Kang kena soal ngan abah naya...
Hajat pun dah lepas.. so haruslah pulang ke pangkal jalan.. Eh silap. pulang ke rumah kan~ Oh xingat. Singgah jap mcD untuk beli alas perut. McChicken jadi pilihan kali ni. :)

Maka dengan terhadamnya makan dalam perut pagi tu~ Tamatlah acara jenjalan cari pokok krismas kitorang malam tu..
So for those yang menyambut Krismas... Selamat Hari Natal aku ucapkan. Nak wish lebih2 xleh... Ustaz ustazah marah. Tapi PM kita okay tau! Satu Mesia katanya~ Hahaha!!

p/s : Apa tah aku tulis ni? Gasak jer la....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...