Pages

Tuesday, July 6, 2010

Jom Kita Bersukan!!!

Hari ni awal2 lagi ada orang buat appointment dah.
Maklumlah I ni kan artis...
Kalau setakat nak keluar jejalan memang aku xlayan punya. 
Ye lah. Apsal sengal sangat nak ajak aku keluar pepagi ni? I ni kan sensitif ngan cahaya matahari. Daripada menggelapkan kulit aku yang memang dah x cerah sangat ni.. Baik aku sambung tidur! Ada gak pekdahnya. Malam karang ada bola. Aku memang xkan miss punya.. 
Hohoho...

Tapi diorang memang bijak psiko aku...

"Dik, gi kita main bowling. Akak belanja hari ni.."

Hah! Part BOWLING ngan BELANJA tu memang aku suka sangat! 
Zasssss....
Setengah jam jer aku dah siap. Speed of service kan. Lagipun aku xsuka buat org menunggu kalau duit aku xyah kluar..
Kaki kikis katakan...kui3..

Aku sampai kat tempat bowling dalam kul 11 pagi. Nasib hari ni xder tournament. Kalau x, jenuh gak la menunggu lane kosong. Lagipun pagi ni murah sikit. Satu game baru 2 ringgit. Ha... masa ni la ngko boleh rasa nak golek bola bowling tu habis2an!

Tapi hari ni aku memang sial la.. Daripada semangat nak mampus. Last2 memang betol pun aku mampos!
Macam2 teknik dah aku guna. Baca arrow, check step, breathing, bla bla bla... tpi still xjadi2 jugak!
Ada ker last game aku main dapat 68 point jer! Memang sial tol la.. Budak kecik pun boleh beat score aku tau!
Urgh!!!!


 So, aku quit awal2. Xnak la jadi badut. Rasa cam bodoh sesangat.
Sementara menunggu kakak aku ngan kawan dia continue main. Aku sempat la merewang pergi ushar2 mag baru.. Tpi xder lansum yg interesting. Buat letih jer aku turun naik ground floor dari tingkat 4.
Nasib ada lif! Kalau x memang azab la..
Jadi aku pun duduk jerla menunggu cam cipan nak beranak tepi pintu kat tempat bowling tu.
Kakak aku ngan kawan dia memang dahsyat la.. Diorang boleh main sampai 10 game sorang!
Kalau aku? 3 game cukup dah.. Kang x pepasal tangan aku x seimbang. Sebelah besar sebelah kecik. Cam Popeye gamaknya nanti! (kalau x caya. cuba pegang tgan pro bowler. memang lain la..)

Tengah2 aku sibuk buat muka poyo tu. Semapat gak la mata aku jadi CCTV. Habit yg memang aku xleh tinggal! Aku pun bermonologla sorang2 sambil buat show..
"Cik Kiah Bertenggek bersama hos anda..ADIK!!! (tepuk2...) "
Topik menarik program aku hari ni?
Antaranya...

'Kurung kurungan terkurung...'

Seperti biasa tajuk xder kaitan ngan cerita. So, nak tahu lebih? Sila teruskan meembaca gituw..

Okay.
Bowling ni kita categorizekan dalam sukan indoor. Tpi indoor tu bukannya maksud sukan dalam rumah ngo! Cuma tempat tu jer tertutup okay! Indoor.. dalam pintu. Ada paham?!
Masalahnya sekarang disebabkan benda ni indoor sport. Korang main kutip belasah jer nak pakai apa!
Kalau setakat t-shirt pagoda tu aku x kesah sangat la.. Ni sampai ada yg pakai bju tido tau!
Ala.. yg jenis labuh ada kelip2 tu..

Yg tu satu hal. Ni ada pulak yg jenis main bowling masa time office break. Pompuan pulak tu.
Mula2 tu aku ingat nak teman pakwe dia pasal dia sorg jer pompuan dalam group tu. Tpi bila dia start pakai kasut, terus aku tepuk dahi terkejut.
Iyalah.. dah ngko pakai baju kurung siap. Ngko gi sarung pulak kasut bowling. Eh...Anak cik peon rumah sebelah pun tahu teori ni k..
BAJU KURUNG + KASUT SPORT = X SESWAI!!!!!!
Hellloooooooo.. 
Ngko ingat ni acara lari dalam guni masa sekolah rendah ker? Boleh pakai main sarung jer baju kurung ngan seluar trek gitu? Wake up la.. umur tu dah tua.. Guna la akal fikiran tu ngan waras ckit.

kalau pakai cam ni xper la jugak. sah2 org cakap ngko tu memang pelik....

Aku bukan apa...
Kalau ditegur kang mengamuk! Dasar otak udang galah! Besar ckit jer dari otak udang kering! Nasib la famili aku xder cam gini.
Kalau x malu mak oi!!!!

p/s : sempat timbang berat badan aku guna mesin yg kena masuk duit tu. result dia? berat aku memang 
       xturun2....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...