Pages

Saturday, July 31, 2010

Music and Me

Aku memang suka menyanyi. Aku boleh menyanyi xkira masa. Lagu tu aku x memilih sangat. Semua aku sebat.n Janji best!
So skang ni aku akan usahakan satu list lagu yg boleh aku consider as.. easy listening, catchy and maybe.. something u consider as reflection of your life. Tpi list ni maybe seswai dengan aku jer kot... Lantak ah! Janji aku nak buat benda yg aku suka dah... >.<
So, sebagai perasmian list ni.. Aku akan review pasal 3 buah lagu dulu. Tpi unofficially, aku dah ada 6 buah lagu. Ala... Kpop song yg aku sumbat kat sebelah tu. Kira masuk sekali la k!
Okay..now let us begin bebeh!
1. You Lost Me - Christina Aguilera
Lagu ni memang best. 2nd single dari latest album dia, BIONIC. Apa yg best pasal lagu ni? Of course vokal powerful Xtina la!! Ramai org cakap yg album ni banyak tiru style Lady GaGa. But HELLO?!?! Britney dah berzaman guna tau! Yg tu xreti nak beza plak? Tpi no harm. Lady GaGa best gak. Tpi Xtina still one of the best vocalist in THE WHOLE WORLD. Walaupun lagu ni pasal patah jiwa tetap aku xkesah. It's kinda remind me to her other song, HURT. Jiwang sesangat.

2. Ayo Technology - Milow
Biodata mamat botak ni korang boleh belek kat link ni k. Lagu ni actually cover version ajer. Yg ori tu x silap aku.. 50 Cent feat. Justin & Timbaland. Tu pasal la lirik dia tu agak tidak boleh diterima kalau setakat nak pasang kat radio Mesia ni. Xcaya bukak Youtube tgok video dia. Sure kalau yg alim mesti mengucap panjang punya... Aku pun dah lama x dengar lagu ni. Tajuk pun aku x ingat. Tpi kalau dah minat tu.. usaha jugak kan?!

3. Jar Of Heart - Christina Perri
Satu lagi lagu slow dalam list aku. Minah yg breakthrough dalam semalaman jer. Pasal apa? Dia ni sebenarnya kerja sebagai pelayan kat cafe. One day, seorang produser nak guna one of her song untuk dance routine dalam So You Think You Can Dance. Memang tuah bagi minah ni kan. A star in one night. X pasal2 fofuler gituw... I like!!!!!
So, cuba dengar lagu2 yg aku suggest ni. Totally worth it la... That's all for now. Aku nak blah dulu. *Now you may enter your classroom and get ready for the first lesson off the day..* (what?!? pagi kan ni.. skolah nu!!)
jari nakal menari : jom hafal lagu Korea. Mesti ternganga lau ada org tgok aku karaoke. sepatah haram x paham!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...