Pages

Friday, July 30, 2010

Kalaulah Mencari Kerja Semudah Menulis ABC....

Aku betul2 tertekan sekarang. Tertekan sebab x kerja. I know... sounds stupid rite???
But that's me, WORKAHOLIC
2 tahun setengah aku kerja. Cuti pun jarang sekali. Aku rasa paling lama pun.. Maybe masa mak aku meninggal and at the same time, aku kena campak. Sebulan terus aku cuti.
Dulu aku kerja 6 hari seminggu. Tu pun kalau ada peluang OT.. sah2 aku sambar. Aku pernah bergaduh dengan bestfriend aku sebab aku jeles OT dia lagi banyak dari aku tau! Pikir2 balik.. bodo tul la.. Cam budak2!
Tpi start 24 March sampailah aku tulis entry ni.. Aku still xdapat kerja! Hari2 bangun petang, makan, keluar main bowling, lepak, surf internet and yg paling banyak keluar peluh pun.. mengemas rumah jer kot...
Nak kata xder kerja... salah gak. pasal 7eleven skang memang nak pakai orang. Kalau nak kira... Borang tu dah 2 minggu aku ambik. Bukan sekeping... tpi 3 KEPING oi.... Tapi sayang. satu pun x terisi lagi.
Ntahla... dah perangai kot. 
tgok ah... sampai kena air application form tu. seriously, aku lebih suka mengadap KREKO aku dari benda alah ni.. huff...
 
Aku ni... kerja nak.. tpi keperluan untuk kerja tu yg aku malas skit... I mean..isi borang, lepas tu nak gambar passport, akaun bank lagi. Kalau xder.. kena buat pulak.
ARGH!!!! Tensen gua tau!
Jenis aku ni.. semua benda nak mudah. Yg penting aku boleh kerja! Hutang berlambak lagi nak kena bayar nih! Adoi... mampuslah aku cenggini. Kang aku apply jadi GIGOLO jer.. senang..
Betul aku termenung skang ni. Xtahu apa yg aku perlu buat. Maybe I need to calm down for a minute and starts working with those application form. But still.... URGH!!!!!

jari nakal menari : gigolo kena ader six pack ker? ada? so, aku kena workout la ni... malasnya...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...