Pages

Wednesday, January 5, 2011

Debaran Anugerah Juara Lagu 25












Aku memang tabik ngan juri2 separuh akhir Anugerah Juara Lagu tahun ni. Lineup yang terpilih memang mantap siot! Tabik spring plak ngan kedegilan tv3 untuk tetap tidak menggunakan format kategori pada tahun ni. Bukan apa.. baru adil kan?

So, daripada 14 yang tercalon. Lagu mana yang tersemat di hati korang?
Ha?! X tahu? Kalau cam tu.. Jom kita review skit lineup final tahun ni k!











Yuna - Cinta Sempurna

Tempat kedua tahun lepas. Kali ni kembali dengan lagu yang aku kira cukup mudah untuk dihayati. Sekali dengar jer terus melekat gitu... Pasal persembahan, letak jer Yuna sorang2 kat tengah pentas tu ngan gitar. Seluruh stadium confirm akan terkesima dengan vokal cambest insan bernama Yuna ini.


Berlari - Tomok

Penyertaan kedua Tomok selaku artis solo dan juga juara One In A Million. *xsure Newboyz pernah masuk x final. Hurm..* Tapi yang pasti akan menjeritlah para gadis2 gedik kat dalam stadium tu nanti masa Tomok perform. Tu pun kalau dia x menggila nak wat pesen rambut zaman dia muda2 dulu ah.. Yang belah tengah dahi luas tu.... *huhuhu...*

A.P.I - Pelita

Err... saya cuma kenal Noh dan Lan. Yang lain aku x sure sangat. Tapi yang penting diorang memang mantap!!! 




Shahir - Kebahagiaan Dalam Perpisahan

Juara AF8 yang baru jer dipalitkan dengan kontroversi masalah disiplin. Nasib dia cepat jawab. Kalau x sah kena boikot. Aku personally memang suka ngan lagu ni. Jiwang siot! Tapi mampukah shahir menyerlah macam dia buat kat AF dulu? Tunggu...*gila. kalah reporter! ahaks!*


Meet Uncle Hussain feat Black - Drama King

Ya!!! Xsah MUH kalau xbuat lagu yang orang susah nak nyanyi. Tapi kat situlah sebenarnya kekuatan diorang. Untuk performance tahun ni.. Hanya 2 perkara jer  aku nak mintak, showmanship yang mantap dan janganlah biarkan Hazama rosakkan kelebihan vokal Black k! Please.....


Hafiz - Noktah Cinta

Kembali ke akar umbi... *part rambut..tahun lepas dia rebonding u..* Lagu yang bagi aku lagi best dari Masih Jelas yang dia sebok dok jelaskan masa final tahun lepas. Pencalonan dari komposer yang aku kira memang hebat kat Malaysia, Ajai. Boleh ker dia menang tahun ni? We'll see...

Ana Raffali - Tolong Ingatkan Aku

Personally, dalam kesemua 14 pencalonan tahun ni. Hanya lagu ni jer aku senaraikan dalam kategori 'okay la..'. Nak compare bab persembahan.. aku rasa Yuna akan lebih menyerlah. Bab vokal.. still Yuna jugak la.. Lagipun kadang2 aku rasa Ana menyanyi macam sesambil kunyah chewing gum. Memang x jelas! I hope dia dapat baiki cara dia tu sebelum final nanti.

Faizal Tahir - Selamat Malam

Vokal dia memang meletop kalau bab2 lagu slow. One of the best love song kat Malaysia skang ni. Tangkap lentok wa cakap lu!




Adira - Ku Ada Kamu

Dia memang hot dan ramai peminat skang ni. Aku pun x tahu tang mana yang orang duk gila tu. Maklumlah.. aku x ikut sangat AF8 aritu.. 
Pertaruhan kedua Edry untuk tahun ini. Akan berbaloikah?



Bunkface - Ekstravaganza

Lagu yang cukup meriah. Dan kalau diorang boleh buat macam tahun lepas. Confirm persembahan terbaik akan digenggam trio anak remaja ni. X gitu Zee? I know you like them... *hehehe...*



Black - Sofia Jane

Pemenang vokal terbaik AJL 24. Tapi kali ni confirm xder high note. Nak jugak tengok macamana Black menginterpretasikan Sofia Jane kat atas pentas tu nanti. Kalau nak senang, panggil jer terus Sofia Jane naik pentas. Confirm havoc satu stadium! Amacam? Ada berani?


Faizal Tahir - Hanyut

Well well well... What can I say.. Faizal akan tetap jadi Faizal. Hidup Superman!!!




Stacy - Jahat

Calon fevret untuk persembahan terbaik. Juara AF *lagi...* yang memang cukup bertenaga dalam setiap persembahan. Yang aku pening tu.. xpernah aku tengok dia semput tau!



Hujan - Mencari Konklusi

Kalau korang ni jenis yang bukan sekadar melayan video jer kat Youtube. Korang mesti pernah terbaca komen yang mengatakan lagu ni seswai dijadikan soundtrack Naruto. And yup, aku setuju. Come on... anime paling cambest tu. Confirm Hujan boleh masuk carta Oricon kalau benda tu betul2 terjadi tau! 


My best prediction 

Vokal Terbaik : Yuna- Cinta Sempurna
Persembahan Terbaik : Bunkface - Ekstravaganza
Tempat ke 3 : Meet Uncle Hussain - Drama King
Tempat ke 2 : Faizal Tahir - Selamat Malam
Juara            : Yuna -Cinta Sempurna



Prediction korang plak?


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...