Pages

Friday, January 14, 2011

My Happy Ending



SAYA SANGAT GEMBIRA
Kenapa?
Sebab lepas hampir 9 bulan aku berhenti kerja. Nilah hari pertama 
aku jejakkan kaki ke KFC Kubang Kerian.
Happynya!!! Rasa nak melompat pun ada sekarang ni.
So 1 2 3
~jumping jumping~ jumping out~ *KARA - Jumping*

Disebabkan happy sangat. Aku biarkan jer my sis, Ita and si Heary tu kat dining luar. Aku apalagi... masuk join budak budak ni break kat dalam la. Bukan apa.. aku takut peluang ni takkan datang lagi. Sementara diizinkan ni.. kita rembat jer la.. X gitu? Lagipun takkan xder 'cerita' dalam 9 bulan ni.. Hehehe...

Korek punya korek, dapat la aku beberapa 'cerita' yang agak best untuk aku share. So jom mula! 

1. Semua staf2 lama dah tak kerja bahagian dining *yang part cuci meja angkat pinggan tu..* tapi dialihkan ke department belakang. Tapi rate gaji tetap sama. Tak naik2... 
- kesian tau.. ada yang kerja dah hampir 3 tahun. Tapi kenapa gaji diorang xnaik jugak? Nak kata diorang tak tahu nak buat kerja. Tengkorak hang! Tiap2 bulan kena rotate department. Confirm semua benda diorang hafal la.. Takder belas punya management!

2. Sebenarnya hari ni 1st day diorang bukak lepas renovation. Nampak banyak perubahan. Tapi ada sesetengah benda tu.. still sama macam dulu dulu :)
- kalau siapa pernah makan kat dining belah dalam bawah lampu gantung. Korang akan perasan ada semacam reben di tampal antara lampu lampu tu. Yup! Itu kerja aku. Dan sampai skang benda tu ada kat situ walau banyak benda lain yang diorang dah ubah. Bangga seyh!!!

3. Diorang ingat aku dah kahwin. Hahaha. Lawak! Lawak!
- Alkisahnya bermula bila majlis persandingan Che Su *adik my sis* aritu. My sis suruh la aku jemput sesapa yang rapat ngan aku ke majlis tu. Disebabkan aku memang dah arif sesangat ngan perangai diorang ni. Aku pun auta la.. Sekali aku hantar mesej kat diorang, Korang datang la makan makan majlis kahwin aku ni. Takkan korang xnak tengok kut adik sorang ni naik pelamin. Hambik ngko! Disebabkan sorang pun tak nampak muka haritu, alih alih semalam semua sebok nak tahu sapa 'bini' aku tu! Adoi.... susah la kalau dah jenis bendul ni...

4. Meeting. Dari 20/06/2007 sampailah sekarang. Benda sama jer duk ulang. 
- Dining ~ botol cili tak lap. Cashier ~ short duit counter, pastu suka bergosip kat kaunter Drive Thru. Back up ~ Produk jammed, kerja ikut group. Dan cook ~ ayam masin, colla x cuci. *colla ni pressure cooker untuk masak ayam. Ayat standard budak2 cook..*
Dey manejer?! Takder cerita lain ker? Pasal tu la ramai apply kerja pagi kalau hari meeting. Sengaja nak elak telinga bernanah dengar cerita zaman jepun tu! Ish.. tak faham aku.. Guna la kaedah lain plak.. Takkan la benda tu pun nak tunggu TO datang tunjuk manejer2 oi...

5. And lastly! Benda yang berjaya buat aku senyum sampai ke telinga. Azma, si minah perasan lawa a.k.a setan belubi tu dah berhenti dan dah putus ngan ex aku! Hahaha!!!
- Jangan nak memandai, ex bestfren k! Takder lebih takder kurang. Sedang2 ajer.. Mula2 tu susah gak aku nak percaya. Tapi kalau dah semua orang cakap macam tu.. Kira betullah tu! Sebenarnya aku dulu pernah larang dia couple ngan minah tu. Tapi dia degil. So aku terus jer cakap, kalau ngko couple jugak ngan Azma, engkau dah tak payah tegur aku sebagai kawan. Sebagai bos okay. Hahaha!!! Memang havoc la satu KFC pasal ni.
Nak dijadikan hal, tengah sedap mengumpat mencarut tu.. Sekali dia datang la pulak. Aku mula mula buat tak layan jer. Segan la katakan... Tapi InsyaAllah.. ada peluang aku akan try call dia. Lagipun aku nak jugak tahu berita terbaru abang dia yang sebatch ngan aku kerja aritu. skang ni dengar2 dah jadi polis tapi aku tak sure kat mana. Wah.. I miss my Sham... Taksah kalau aku masuk kerja tak peluk dia dulu. Geng geng chubby la konon2 masa tu. Hahahaa...



Terus terang, bila sesekali berpeluang duduk semeja berbual ngan diorang ni. Aku memang gembira. Even, masa aku nak berangkat, one of them sempat cakap kat aku. "Kalau lepas ni kita jumpa kat luar, Sir tegur la kitorang. Jangan nak buat sombong pulak! Kawan tetap kawan walau tak kerja sekali pun kan?"

Thanks.. Firstly sebab still anggap aku Sir diorang walaupun dah 9 bulan aku pajak title tu kat pajak gadai. Secondly, lepas apa yang berlaku masa aku kerja dulu. Still ada yang anggap aku sebagai kawan diorang. Terima kasih semua. I LOVE YOU MY FRIENDS.

T/tangan semua staff. Tapi aku xingat motif kitorang buat benda ni. ?!?!?


2 comments:

TJ said...

kfc really something for u right?haha

zayik said...

Maybe..............^^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...