Pages

Saturday, April 30, 2011

Bila Korean-Pop nak di Kuala Lumpur-Pop kan...

Kalau sesiapa bukak tv dan tengok berita hari ni.. cap ibu jari kaki kiri kanan korang akan dengar pasal perkahwinan Kate-William dan sumpah laknat Datuk Eskay tu kan? 

Yang kahwin tu toksah cakap aaa.. Liputan seluruh dunia gitu.. Over 2 billion viewers okay...
Pasal sumpah laknat tu plak.. aku xnak komen apa2.. Macam Dato' najib cakap.. itu hal peribadi diorang.. So apsal nak campur? Biarkan dia jerla~

Yang aku nak story nih.. Xderlah sampai masuk berita tv tu. Tapi kalau korang selalu baca blog2 hiburan.. Korang akan tahu kot. 
Benda ni.. bolehlah aku 'takrifkan' sebagai salah satu dari kebangangan yang teramatlah melampau untuk di ambil peduli. *tapi aku tetap pedulik okay~ sah2 aku pun bangang kan..*


"Malaysian to have their own Kpop group."

Erk?! Mula2 tu mati2 aku ingat benda ni sekadar lawak jer.. Maklumla.. skang ni ramai yang suka isi masa lapang ngan lawak haram kejadah x lucu cenggini..

Tapi tadi.. masa aku belek2 BNara punya blog. OMAIGOD!!!! It's real bebeh! Bukan angan2 mat jenin lagi.. Siap ngan konsep semua dah.. Tunggu nak buat official launh sajos..


  

Kiri. Kumpulan 24:7  Kanan. Kumpulan Gula Gula

Haiyo!!! Aku taula skang ni semua orang suka follow Kpop ni. Even aku pun~ Ni laptop ni~ Cakap jer lagu Korea apa ngko nak.. Semua ada tau! 

Tapi Kpop Group from Malaysia? Apakahei nyer yop?! Kering idea sangat dah ker?

Come on la.. Memalukan, memualkan + menyakitkan hati jer siol! 
Korang ni.. ikut suka letak caption ko hapo?! Kpop tu oi Kpop!! Sah2 lah benda tu Korean Pop! Apa ngko ingat 'K' tu stand for Kula Lumpur? Gila talak ko hapo korang ni hah?! Isshhh....

Apa jadah konsep diorang bawak pun aku xsure. Tgok jerla pose tu.. Very der Ultraman tahun 80-an.. Urgh!!!

Ni satu lagi. Pelancaran album single? 
Kongkong? Kingkong? Ehh....
Sah2 aku letak KANGKANG ajer.. senang baca dan senang ingat kan?

Kalau nak condemn.. sah2 esok pun xhabis~ Aku kalau benda dah menyampah tahap cipan nih, memang banyak la idea.. Nak tulis jer malas sebenarnya..

So korang pikirla sendiri. Walaupun benda ni part of marketing strategy, maybe untuk tarik perhatian muda-mudi zaman sekarang. Still diorang boleh guna pakai idea lain kan?
Ni kalau dah bulat2 nak tiru idea orang.. Pulak tu xder originaliti langsung kat situ.. Apa diorang ingat rakyat kat Malaysia ni senang2 ker nak kena sogok? 
Ingatlah... lepas Elite ngan KRU dulu.. berapa banyak group2 yang berjaya kat Malaysia ni? Xder kan? So.. kenapa nak ditambah? Adoilaaa....~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...