Pages

Saturday, July 16, 2011

Anugerah Planet Muzik (APM) 2011

Masa siaran langsung APM semalam aku tengah sebok melukis. Padahla kan 24 jam nak berlagak cool... Tanggung la weyh..
Tapi sbb xnak miss program punya pasal.. rela tau 3 jam kau meniarap depan tv. Sekali sekala mata kat tv pun okaylah.. Janji telinga dengar... gitu..



So pertama kali aku nak ucap tahniah kat para pemenang semalam. Hady Mirza, Melly, Siti, dan 2 3 orang rakyat Malysia yang perasan lebih... dan jugak Kotak.. 
Yes.. Walaupun dalam hati aku xberapa nak setuju ngan senarai pemenang~ but again.. Congrats! At least lepas ni korang bolehla eksen sbb dapat pegang trofi tangan tu kan~

Overall.. aku rasa APM tahun ni okay. Pertamanya.. sebab ia dianjurkan di Singapore. You know.. berbanding artis Malaysia ngan Indon.. Singapore punya artis.. especially melayu kurang sikit pendedahan.. So its quite good for them la.. Ohoho.. me being modest~

Kawan aku ada komplen skit pasal pentas.. Dia cakap macam buat kat gudang~ Ahahaha...
Bagi aku biasa jer kot~ Aku rasa lebih kurang macam yang lepas2 jer.. Cuma kalau diorang selit bunga api ker hapa.. Sumpah memang aku gelak guling2 la.. Bebudak sangat tau. nasib xder...

Performance pulak.. Erm.. How to describe it? Mix? Weird?
Ntahla... opening. Biasa jer.. Xder istimewanya. Gabungan Sleeq, Hady, Taufik and.. apa nama entah yang 2 lagi tuh. Okay.. Just nice..
Then tiba2.. Ajai naik buat persembahan jugak.. What?! Apa kes? Berlagak nak jadi Ari Lasso ker hapa?!
Belum reda yang tu.. Masuk pulak malaun yang gila2 rosakkan lagu Azura. Aiyoh!!! JAHANAM!
Pastu Faizal Tahir.. again.. lawak bodo.. Pastu nyanyi feeling2 dia terbaik. OMAIGOD!!! Terus aku bangun masuk dapur goreng telur. Urgh...

Paling2 aku sakit hati bab persembahan semalam, masa tribute untuk Melly. Oh come on... lagu2 Melly tu masterpiece okay~ Xder 2 xder 3.. So jangan nak susah2 buat arrangement baru.. Rosak siol! Xleh stick ke original ker? Sayang~ Aku minat gila tau Jika ngan Menghitung Hari. Tapi last nite... Erm.. tak terkata...

Ni nak masuk sikit bab penyampai. Khas untuk sorang jer. Linda Onn. What?! K-Pop? K-Pop apa setakat drees hitam kat dada ko taruk manik kelip2 LO? Ehh... biar Didie Alias sorang jerla buat lawak.. Ko xyah la.. Cukup2 dah cerita lawak ngko yang berlambak kat Malaysia ni.. Nasihat ikhlas dari aku.. Balik jual nasi ayam jer kak.... 

uh..Bercakap pasal Didie Alias.. yes.. Dia penyelamat majlis semalam. Bagi siapa yang biasa tengok APM.. Najib Ali, Aznil dan Shanti mungkin pilihan kalau nak digandingkan bersama kan~. But last nite.. Ermh... salute untuk Didie jerla kot.. Hehehe...

But.. as a fan.. Aku ucap terima kasih kat penganjur APM kerana sanggup bersusah payah walaupun dikekang bajet yang ciput. To semeone like me.. fan Taufik ngan Hady dari zaman Singapore Idol lagi.. anugerah2 macam ni kitorang memang tunggu la.. This is the only place that we can see them perform live. Nak2 orang macam aku.. Jauh di sempadan Thai.. Uhuk.. sadis.....~

p/s : Semalam konsert 2NE1 kat Singapore kan? Mungkin sbb tu kot Linda Onn pakai macam tu.. But still.. so lame la sister~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...