Pages

Saturday, July 16, 2011

Ballad of A Loner.perlu cakap ke baru reti buat?

Malas nak tulis benda ni.. cam bodo jer ekcelli...

Alkisahnya gini.. hari ni entah xder angin xder ribut.. Abah masak untuk makan tengahari. Yes tengahari. Biasa malam jer.. Sekali lalu ngan maa punya sayur.

So u know.. lunch.. maka semua orang kena join duduk semeja kan. Dan aku pulak xtau macamana.. Xbercakap pulak ngan my sis. Ala2 perang dingin gitu. Salah siapa aku xtau. Yang aku ingat.. aku tegur dia xnak jawab. So bagi aku.. biarlah. Malas pikir.

Back pasal lunch. Hurm.. Aku buat2 biasa jer.. Ambik nasi then duduk semeja. Walaupun xberapa lapar ekcelli.. *sebab aku dah bedal milo sebelum tuh..* tetap aku join jugak. 
No 1 sebab xnak abah terasa hati.. Keduanya pulak.. hal aku ngan my sis.. letak tepi jer.. Lagipun bukan aku mintak pun benda tu jadi...

Dan lepas sudah makan semua.. Aku pun cuci pinggan then macam biasa.. Start buat hal sendiri.

Tapi tiba2 abah datang cuit aku. Suh aku kemas meja makan.

What?! Terus terang aku terkejut. 

Take note.. Aku bukan nak marah kat abah kat sini okay.. Just.. aku bukan orang last sekali berada kat table tu. Dan kalau nak diikutkan.. Semua yang aku guna, dah siap aku basuh simpan.
And the rest.. orang last lah sambung. Benda basic kan tu. 

Kadang2 benda camni memang buat aku terasa. Ya.. betul.. orang cakap dah makan sekali.. kemas pun sekali la..
Tapi tu kalau kebiasaan bagi orang lain.. Ni kes aku.. Kadang2 aku xmakan pun.. Aku gak yang kena kemas meja tuh. Bukan setakat atas.. even tulang, nasi ngan air yang tumpah sampai ke bawah meja pun aku lap. So how?

Bukan nak bersungut sangat.. Tapi sorang2 dah besar panjang kan~ Retilah... Aku sebetulnya bukanlah ambik kisah sangat bab2 bersih ni hapa.. Cuma kalau kemas tu.. Nampak elok sikit. X gitu?

Tu kadang2 aku rasa apa yang aku buat tu orang xnampak. Rasa cam bodo plak. Aku ni.. jenis yang susah nak meletup. Tapi kalau aku dah.... Tengoklah.. Korang xkan senang punya...

p/s : kemas menatang hapa kerusi meja xtersusun. Gelas air penuh atas meja. Hishh.. ni nampak aku kena sambung jugak al nih. Hadoi!!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...