Pages

Thursday, July 7, 2011

Shopping Day for Her.. Hazab Day for Me...

Pagi semalam my sis cakap yang Mr. Boss mengamuk. Rupa2nya claim yg kitorang cuba settlekan selama ni kena tendang lagi. Again?!? Xpasal2 my sis ngan aku kena turun naik Tumpat balik. Ishhh...

Tapi disebabkan nak jimat masa.. instead of going there, kitorang call ajer. Dan Alhamdulillah.. lepas explanation yg panjang lebar dari orang JKR tuh.. Maybe sehari dua lagi claim tu akan lulus. Syukur....

Now settle satu kerja.. the next one pulak. Mengadap sorang lagi bos. Bowling punya bos. Yang ni problem jugak. Ingatkan nak terus jumpa tempat bowling. *sesambil cekau main segame dua gitu..* Rupa2 nya dia ajak minum kat luar plak~ Hadoi!!!
Konon2 nak jimat masa.. my sis pun suggest supaya aku duk meja lain dulu. Then lepas berucap sepatah dua kat meja bowling punya bos tuh.. bolehlah kitorang cabut. Lagipun banyak lagi tmpat nak kena singgah nih..

Tapi kalau my sis tu.. my sis jugak~ Dari 5 minit.. terus dia tarik sampai 25 minit.. pastu terus sejam 5 minit. Aku jugak yang siol termenung sorang2 kat meja tu..
Boring gila! Nasib baik aku baru beli no fon baru. Hah. Apalagi.. Main mesej jerla. Habis orang aku tembak tau! Nak hilangkan bosan punya pasal.

Selesai situ.. Next, Mat Bo.
Aiyoh!! Apsal la dia ni nak jumpa pulak!! Sekali lagi aku kena minum. Damn!
Walaupun kali ni aku dok semeja, tahap keboringan tu still tinggi tau! Ada ker patut tanya aku mana kilang bottling kat KB nih. Eh hello?! Ko nampak muka aku ni macam operator pengeluaran ker hapa?! urgh!!
Xnak lama2.. Aku pun main mata ngan my sis. Bagi isyarat ala2.. "jom blah sebelum mamat ni gosok kepala cerita pasal duit dia yang berkepuk2 tu..' Haa.. nasib my sis faham.

Maka my sis pun buatla drama sikit.. Konon2 nak mintak Mat Bo belikan beg baru gitu.. Aku pulak, sidekick, of course tolong kipas khen...~ Nasib misi berjaya.. Terus la Mat Bo ajak gi KB Mall. Yes!!!

Disebabkan lama sangat dah my sis xnaik KB Mall..haruslah kelabu mata kan~. Masuk jer Vincci dengan niat asal nak beli purse.. Sekali dia rembat pulak kasut uols!! Hebat!! Aku yang tengah2 xder mood ni pun boleh gelak gila babi tau! Hahaha!!!! Padan la muka ngko Mat Bo...

Selesai buat2 program kelabu mata atas KbMall.. it's about time we say tata to Mat Bo.. Sedih? No lah! Makin suka ader ah!

Seterusnya my sis dapat call dari tuan lawyer.. ajak keluar makan. Maka lajulah jeng2 itu memecut ke McD. *Nasibla tuan lawyer tu kaki mcD. Kalau x~ Hazab aku nak order Nescafe O' beng plak...*
Yang ni.. aku xhirau dah. Asal makanan depan mata jer.. Terus aku balun! Tuan lawyer ngan my sis plak sebok duk main poker. Gila addict ngkau. Hahaha!!!

Kenyang perut semua.. My sis ajak naik Mutiara Bowl untuk renew membership bowling dia. Haih... Sekali lagi aku boring gila babi. Dahla sorang pun aku xkenal. Again.. nasib ada yellowberry my sis. Sumbat earphone, terus layan lagu Korea. NAEGA JEIL JAL NAGA. Beat! 
Ko mampoo?!

Turun jer dari tempat bowling tu.. Ingat boleh la balik terus dah.. Sekali Mr. Boss pulak call.. ajak jumpa. Halla.... letih dah ni oi!!!! Tapi tetap follow kan..

Sampai jer kat kedai makan tu.. Mr. Boss terus sound aku. "Semalam laju nak gi mana?" 
Damn! Ingatkan dia xnampak dah aku ngan Umar kat Mcd tuh. Hahaha!! Pecah tembelang. Nasib aku ngan  Umar jer.. Kalau x~ Nahas! 

Kali ni.. aku brani order air jer.. Perut dah memulas okeyh.. Kang xpepasal aku buat hal kat kedai makan tuh...Huff!!!

Sedar x sedar.. Maghrib dah masa tu. OMAIGOD?!?! Dari pagi sampai nak masuk malam dah kitorang berjalan rupanya?! Dahsyat..
Maka cepat2 lah kitorang cabut. Abah pun dah 2 3 kali call. So pe2 hal kena bagi sampai rumah ASAP gitu.

Masuk keter.. my sis drive xsampai pun 2 minit. Sekali si Piji pulak call.. Cakap duk kat balakang.. Argh!! Damn man! Aku sakit perut nih!
My sis pulak parking la belah tepi, turun berbual jap ngan si Piji tuh. Mula2 ingat kejap jer.. Maklumlah.. tepi jalan macam tu jer kan.. Tapi bila aku tengok Piji dah mula menyandar, sesambil lentokkan kepala kat keter.. Haaa... Lama lagi lah tu cik kiah oi!!!!

Habis binatang dalam hutan aku guna buat modal menyumpah! Bukan apa.. Taulah korang ada prob.. Tapi agak2 lah.. Ni dah Maghrib.. pastu tepi jalan pulak.. Xleh tunggu malam ker?! Facebook adakan? Yang ngko online 24 jam tuh... Xleh nak chat ker? Sumpah aku memang bengang gila babi masa nih.

gambar selingan yg langsung xder kaitan.:)

Masuk2 jer keter balik.. Kali ni my sis pulak baru teringat yang TUJUAN ASAL kitorang keluar jugak hari ni.. *kedua penting lepas settle problem pasal claim tuh.."adalah untuk GUNTING RAMBUT aku.
Dia pun suggest lah untuk lempar jer aku kat kedai gunting mana2.. Then dia balik mengadap abah, settle makan minum semua pastu baru datang balik ambik aku. 
Ohohoho.. Aku yang mood dah tinggal xsampai 20% lagi ni pun terus protes. Wadehell?! Aku pun nak balik jugak tau! Urgh!! 

So dipendekkan cerita yang memang sedia panjang nih.. Kitorang semua pun baliklah~ Walaupun tengah sakit perut.. mood xder.. dan tangan yang sebok membimbit barang semua. Still!!!!! Aku jugak yang kena bukak pagar. Bukan nak mengungkit. Kalau aku berdua ngan my sis, xperlah. No hal.. ni bertiga okay, BERTIGA. Geram! Nak kata budak.. Umur tua lagi dari aku. BANGANG!

Campak kasut.. masuk rumah.. Letak jer barang dalam bilik.. Tengok si Pise buat muka monyok tepi bekas makanan dia. Argh!!! Sakitnya hati... Sorang pun xbagi kucing ni makan?! Hadoi!. Tahan jerla perut kejap.. Kesiankan kucing punya pasal. 

Dan begitulah berakhirnya hari yang cukup2 hazab untuk aku. Ni pun xcerita detail agi nih. Jimat entry katakan~ Huh! Damn!

p/s : babi mana bukak FB aku pastu post status bengong semalam. Nasib aku perasan cepat. SIAL!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...