Pages

Monday, July 25, 2011

Pulut Memulut MULUTku :: XTAHUUU!! ::

Aku sebetulnya xnak dah pikir pasal ni.  Si A sendiri dah pun mengaku. Mintak maaf lagi. Maklumlah dia bukan sengaja nak terlepas cakap macam tu. Dan dia pun xsangka Si B akan meletop. 

So nak xnak.. Aku kena tanggung la.. Dah mulut ngko longkang sangat.. Hadap aaa (^^)

My sis pulak lepas buat ceramah motivasi kat aku terus cabut. Keluar. Abah cakap ngan Si C.
Hurm.. biarlah.. dia nak betulkan keadaan. Let her be.. Aku terus buat macam biasa.. makan nasik, masuk bilik terus lentok. Ubat xtelan agi. Gasak jerlah~ habis2 pun aku lewat 3 4 jam.. bukan effect dia terasa sangat kut..

Diam... diam.. diam.. terus berdengkur...

Tiba2.. *...pun dah 3 jam berlalu~* my sis terpacul depan muka. Terkejut mak tau!
Masa ni aku xpikir apa2 dah.. Pasrah.. Kena lanyak pun lanyaklah. *jangan kena rogol dah.. xrela I..*

"Eh, Si A tu betul2 wujud lah. Arkitek duduk area ****. Ofis semua ada. Bawak BMW plate number *****"

What? Mati2 ingat kena sembur. Dahla aku baru celik mata. Hisshhh

"Oooo..." tu jerla yang keluar dari mulut aku. Yerla~ tengah2 terkejut. Pastu dapat cerita lain dari yang diexpect. Nasib aku xgelak adalah!
My sis tu eksyelli suspect yang Si A ngan Si B ni orang sama. Cuma dia guna 2 acc FB berbeza. Tu pasal kut dia excited sangat citer kat aku. For me.. aku dah lama tahu. Saja xcrita. Maklumlah.. Si B ni ada kelas sikit.. Takutla tiba2 my sis kelabu mata~.. Hik3...

My sis pun sambung la lagi cerita dia..
Si B tu.. memang mengamuk gila2.. Semua orang yang tahu pasal joke tu dia kutip cari. Basuh okay~ 
Modus operandi dia.. Call, angkut naik keter, bawak pusing satu round sesambil membebel. Bijak betul! Sah2 orang kena tadah jer telinga dengar. Xkan nak bukak pintu keter terjun kut..  kan..

Actually Si B memang tahulah aku tukang cerita. *kredit untuk Si A..* Cuma setakat ni.. my sis sorang jer yang tahu aku punca. Tu pun sebab Si B cakap kat dia.. "tanya Zakiyudin pasal ni.. Si A dah cerita semua kat saya." 

Dan tujuan my sis kluar tadi tu pulak.. *kata dia la..* Nak cover line.. sebabnya Si C xtahu aku yang jadi dalangnya.. Dan orang lain.. Si E, Si F , Si G semua tak tahu yang Si C cerita hal ni kat my sis and the rest of us.. Jadinya sesi ala2 mesyuarat tergempar memerangi Si B la petang tadi... *tapi my sis cerita.. makin teruk Si B jadi bahan joke adalaa...*

Now.. habis cerita tuh semua.. My sis suggestla satu pelan untuk aku. *heee... devil turn Saint.. tetiba* Nama rancangan dia...

Rancangan menyelamatkan diri ala2 bangang xsudah..

Kenapa bangang? Meh nak cerita..

No 1. My Sis cakap.. "ko nak terus kawan ngan Si A xper~ dia tu Arkitek.. orang pandai2.. senang mintak tolong.. " Erk motif?! Perlukah memilih kawan sampai camtu? Come on.. aku anggap kawan aku cam family dah.. Terasa pun.. Adatla.. Asal dia ikhlas nak berkawan. Aku rasa xperlu kot aku nak bermuka2..

No 2. "Kalau Si B datang sini tanya ko pasal ni. Ko mati2 mengaku xtahu jer. Awak citer hal saya? Xtahu.. Awak kutuk saya? Xtahu.." Gituh.. 
Omaigoat!! Dah sah2 ada bukti aku cerita. Kenapa kena mengaku xtahu plak? Aish.. Ni yang aku sewel x bertempat nih! 

Kan... xcukup bangang lagi? Series.. I'm not an 8 years old boy that looks cute when saying.. "I don't know~~" bila buat salah. Aiyark!! 
Macam aku cakap.. bukti ada.. Baik aku mengaku jer.. Lagipun setakat joke.. Apa sangat la dia boleh buat kat aku kan.. *tiba2 terbayang muka Si B yang bengis macam gergasi lam citer dongeng Indon..* 

Tapi my sis.. kalau xikut susah.. Queen control seyh! Cheit! Makin terperangkap pulak aku. Mintak2 la Si B xdatang.. Kalau x.. matilaa aku tersepit... XTAHUUUU!!!!! 
Hahaha!!!!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...