Pages

Thursday, July 21, 2011

Sesi Terkejut Mak Nenek II

Macam yang aku tulis aritu.. Siap2 lukisan tu.. tugas anak my sis la pulak bahagian mewarna..
Ni xkanlah kerja sekolah dia pun 100% nak aku buat~ At least.. biar nampak dia punya usaha untuk siapkan sendiri. Lagipun yang dia betul sangat bawak balik group project tu apasal?! Xder orang suruhkan...

So.. at first.. Aku duk tepi jadi pemerhati jer.. Mewarna okay~ Tak reti.. Kalau bab touch up sikit2 boley.. 
Lagipun anak my sis ni perempuan.. Bagi sesiapa yang xtahu.. Berbanding budak lelaki.. budak perempuan lagi pandai mewarna tau. Diorang punya grip masa pegang pensil kaler is better than most of the boys. Sebab tu kalau imbas balik zaman skola dulu2.. Lukisan budak perempuan lagi banyak mengisi notice2 board kat kaki lima sekolah kan.. 
Benda yang sampai sekarang aku tetappp nak jeles. Dang!

So syok2 mengelamun sengsorang tu.. Aku dengar bunyi ada orang datang. Who? Xlain xbukan.. budak tmaan sebelah.. Cik Umar.. Aih..

Aku tengok jer muka mamat tu terus terdetik dalam hati..
"Ni kayu ni mesti xder kerja lain.. Adalah benda lain dia nak alter pasni. Ishh..."
Dan of course aku betul.. Kan~ Hehehe...

Hasilnya...


Okay la tu kan~
Idea semua yang berkaitan ngan fountain tu dari Cik Umar okay~ Sumpah aku xcampur.
Hebat kan sekolah itu.... Ada itik berenang2 bebas gitu. Matilaa tukang kebun nak kena jaga reban itik hari2. Hahaha!!

Anyway.. untuk 2 orang belia yang terperangkap dengan kerja sekolah budak form 1. It's quite okay la actually.. Nak melebih2 sangat pun.. Yalah... kitorang pun lama dah tinggal sekolah.. So nak kena recap balik tu.. Especially bab2 seni ni.. Lembap la sikit.. *walaupun Cik Umar selalu melukis.. tapi xlebih dari sekadar hitam putih jer kot.."

And the day after.. masa nak hantar projek ni. Anak my sis cakap yang semua orang puji. Cantekk okay.. Siap ada yang mengaku yang sebenarnya dioranglah yang meniarap 3 4 jam melukis. *padahal ko sebok keliling rumah main beskal jer budak kan..*

And trust me. Lepas ni.. kalau ada jer apa2 school project yang melibatkan lukisan.. For sure anak my sis akan jadi orang pertama kena volunteer-kan diri untuk siapkan. Dan aku pulak.. again.. akan terperangkap dengan kerja sekola budak2. Aduiiiihhh!!!!

p/s : ado contest untuk fan art kat forum tapi tetap xberani nak masuk. why? sebab xpandai nak mengaler guna photoshop. aihh...


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...