Pages

Saturday, July 30, 2011

Ballad of A Loner.cerita JUMAAT

Bangun tido tengok jam dah pukul 10. Malas seyh.. Buat perkiraan. Maa biasa basuh baju kul 12.30.. pastu abah punya turn guna bilik air pulak.. Hurm.. boleh kut layan kepala 2 jam lagi~ 
Tapi kalau dah sedar camtu. Terkejut. Nak buat2 tido pun susah tau. Layan perasaan sorang2 la jawabnya~

Tenet tenet.. menatang jam loceng tu berbunyi. 12.00. Nak xnak memang kena bangun. Aku xsuka kalau nak gi Jumaat dalam keadaan rush. Xbest. So bangun.. mandi.. potong kuku.. dan paling penting, cukur janggut ngan misai. *susah kalau dah berbulu nih!*

Gi masjid.. macam biasa. Pintu belakang belah kanan, saf paling kedua belakang. Favorite spot yang aku sendiri pun tatau kenapa. 
Huaaa~ Tetiba menguap. Ngantuk xhilang lagi.. Sapa suh kau tido lewat kan? Padah berganda jawabnya~ Dahla keliling tu bising. 

Habis solat cepat2 aku melangkah ke 7e. Beli makanan kucing yg kehabisan dari semalam. Nasib sundal kerja 7e sorang tu xbuat lawak bodo aku makan makanan kucing hari ni. Kalau x free2 aku cibai sesedap rasa. *mood ngantuk xhilang lagi..*

Otw balik tu terserempak pulak ngan Abang Man. Ex-All Star KB Mall. Ooo.. rupanya sekampung~ Xingat.. padahal dulu sekali dah pernah tolong hantar dia balik ngan arwah Faris. Sangattt pelupa diri ini.
Topik sesi tepuk tampar kami? Kfc ler.. then crita pasal pengangguran yang semakin menjadi2 abad ini. Hehehe.. Best! Tapi aku terpaksa cut pendek. Kesian pikirkan kucing aku yang pendiam kat umah tu..

Abang Man.. (bertopi) Sorilaaa U.. I ada picca ni sekeping jer dalam simpanan..
Lagipun masa ni U ngan I xkamceng lagi kan~ Maklumlaa.. I very  de fofuler. Chicky tau~

Masuk lorong rumah.. dari jauuuhhh dah nampak si Pise. Kesian.. Nampak sangat monyok~Ala2 iklan makanan kucing kat tv tuh.. aku pun goncang2 la plastik makanan tu.. feeling2 kucing tu paham.. Hiks!
Nasibla dia paham.. *atau lapar?* terus datang kat kaki. Aku pun senyum hepi.. Dukung masuk balik umah.. 

Confirm dah selesai semua urusan. Time aku pulak membuta. Best! Pukul 8 baru celik. Tu pun sebab ada kek menunggu. Yummmmyyy........

p/s : dalam usaha menyambung entry2 lama yang xder sambungan lagi~ malah weh!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...