Pages

Tuesday, August 17, 2010

Darkside of Bhagavan_part_2


Aku bukanlah nak merungut. Lebih2 lagi nak complaint apa2.. Iyalah.. My life is consider just fine rite now. Cuma.. Aku xtahan ngan tanggapan sesetengah orang.
"Ngkau kena makan banyak..kalau x susah nak puasa.."
Hah?! X paham betul aku. Dalil kitab mana la diorang ni guna.. Hadoi!! Susah nak hidup la kalau cam ni..
Aku mengaku yg aku ni gemuk. Tapi bukan sebab aku makan banyak. Dah memang tubuh aku cam gini. Bukan aku usaha pun nak meng'gemuk'kan tubuh aku ni! 
Aku ni jenis yg x boleh nak menolak pemberian orang. Kena lagi tang2 makan ni. Kalau bab nasi.. kalau banyak tu org cedok dalam pinggan aku, banyak tu jer la aku makan. Xder istilah tambah2 ni.. Arwah mak aku selalu pesan.. makanan dalam pinggan kena habis. Xbaik membazir. Dan yg tu la aku pegang sampai sekarang ni..
Satu lagi aku ni jenis yg x reti nak makan slow2. Tapi bukanlah taraf gelojoh. Just.. aku x suka bercakap masa makan. Ni nasi ada kat depan mata, tangan dok asyik main mesej lagi. Mulut pulak x berhenti2 mengumpat. Apa ngko ingat ni rancangan memasak bersama Chef Wan kah?! Aku pernah baling staff aku punya handset sebab dok asyik 3G ngan boyfriend dia masa makan. Hehehe... sampai skang budak tu x berani nak makan semeja ngan aku. Kelas x?
Tapi tu lah.. Skang ni.. sahur dengan berbuka.. wajib kena makan nasi. Dahla banyak! Seriously..aku ni bukan kaki sukan. Jadi bab2 nak melupuskan benda2 yg aku ambik tu.. makan masa la.  Dulu ada gak usaha nak bersukan. Beli kasut beratus2. Last2 aku kasi kat abang angkat aku masa dia nak join polis dulu.. Dah xkan aku nak simpan bawah katil kot? Habuk tebal 4 inci la jawabnya..

Air keladi.. fevret aku tahun ni untuk puasa. Best gak kalau hari2 dapat minum kan!

So semalam sebab aku xleh tahan sangat. I just spoke my mind out. Bukan apa pun.. Aku cuma rasa nak muntah.. Tu jer.. Bukan la taraf nak mogok x makan nasi pun.
Jawapan balas yg aku terima? "Ngko xnak makan nasi? Tengok orang kat Darfur tu.. Diorang tu nak makan pun susah. Kita ni sepatutnya kena bersyukur sebab boleh makan nasi.."
Argh!! Xpaham! X paham!
Apa ke halnya Darfur dengan aku xnak makan nasi sebab nak muntah? Ish!! Nyesal pulak aku bukak mulut! Honestly I think at that time.. why I have to quit my job before? I think it's better for me to live all alone because it's hard to make people understand about you.. Frust sungguh nih!!!
So, terpaksalah jugak aku makan... Dan terpaksalah aku menahan kerongkong aku dari 'meluahkan' ketidakbolehan aku menelan makanan2 itu. Nasib la sampai entry ni aku tulis.. Xder pun rasa2 benda tu akan keluar balik. Kalu x.. batal cam gitu jer la puasa aku..
Argh!!! Seksa oi!!!

Rasanya.. aku kena bagi org tengok aku muntah dulu baru orang percaya kan? Susah la jadi org cam aku ni..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...