Pages

Thursday, August 12, 2010

Ramadhan 1.0 Menuku ini menuku...

Menu bersahur zaman kecik2 :
Sahur ker? Minggu first jer kut.. The rest.. aku lebih suka makan sebelum tido.. Budak kecik.. Aku nak puasa tu pun kira ok what...
Menu berbuka zaman kecik2 :
Lantak jer.. Tpi pling aku ingat arwah mak selalu suruh aku pergi beli agar2 hitam (beleda) sebab ktorg bebukak ngan air cincau.. Best wooo!!
Menu bersahur zaman sekolah rendah : 
Nasi. Biasanya lauk ikan singgang atau masak kicap. Tapi still sempat lagi tidur kat meja makan.. Memang berasap la telinga pepagi kena ceramah..
Menu berbuka zaman sekolah rendah :
Ikan percik. Tu pun sebab aku jer yg kena buat. Terbongkok sorang2 belakang rumah sebab nak hidupkan api. Habis bau asap aku punya baju! Nasib baik la berbaloi..
Menu bersahur zaman dok asrama penuh :
Paling aku menyampah! Dining bukak pukul 2. Kalau lewat, makanan habis. Dahla kena bagi chance kat senior dulu. Sebab tu aku prefer roti gardenia jer.. Tu pun still ada nak menumpang. Hoi! Beli sendirilah!!!
Menu berbuka zaman dok asrama penuh :
McD. Hehehe.. tpi still aku akan makan kat dining. Share dengan prefect2 yg lain. Masuk meeting jer.. mesti kena sindir ngan cikgu.."Orang lain pukul 5 dok bersukan.. Ada orang tu.. Pukul 5 dok tercegat kat main gate tunggu delivery dia sampai..." Ek eleh.. Nak tumpang sekali cakap.. Ni main sindir2 plak...
Menu bersahur zaman kerja :
Xtentu. Kalau ada yg volunteer nak masak. Aku tolong. Kalau x, aku beli bungkus atau makan nasi lemak kat Kfc. Paling koman kalau aku letih sangat pun.. Aku akan standby air masak tepi katil. Lepas minum sambung berdengkur balik.. boley?
Menu berbuka zaman kerja :
Air cendol 2 ringgit, kuih akok seringgit. Enough! Memang kenyang sampai sahur. Kalau nampak aku bimbit lauk banyak2 tu.. adalah org kirim atau aku berbuka ramai2 kat surau. Kalau x.. 5 minit jer aku pergi pasar Ramadhan tau.. dah asal aje akak yg jual air cendol tu nampak aku, sure dia dah siap pack untuk aku. So, aku just pergi ambik and bayar jer...
                                                                                                                          
                                                                                                                                    

But this year... Tempat baru.. dengan pengalaman baru.
Aku sendiri x dapat nak expect apa lagi menu wajib aku tahun ni..
Alah.. puasa sebulan. Acara jajah pasar ramdhan pun x start lagi.. So wait, see and taste dulu jer lah!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...