Pages

Tuesday, November 15, 2011

Anger. Chapter 4

Thursday, November 10, 2011

Aku kadang2 memang xfaham dengan perangai my sis yang suka 'membangkitkan' perkara yang xperlu ni.

Macam hari ni.. entah xder angin xder ribut dia bising2 pasal freezer yang penuh ngan daging korban yang dah tahap xleh nak tutup tu.

"Nasiblah aku tengok peti tadi. Kalau x~ apa jadi pun tak tau.
Entah2 rosak dulu peti tu."

Pertanyaan aku... KENAPA PERLU BISING SEKARANG?
Come on... daging tu dari hari raya pertama lagi ada kat situ. Dan hari ni.. RAYA KEEMPAT tau! Dan bukan aku xpernah cakap pun pasal keadaan freezer yang penuh disumbat daging tu. Even hari2 tau!

"Daging dalam peti tu nak buat macamana?
Aku bab2 nak simpan daging2 korban ni xpandai~"

Dan jawapan dia.. 

"Xper...."

So kenapalah nak bising? 
Paling lawak.. bila dia cakap..

"Aku pelik dari semalam lagi kenapa peti tu bunyi camtu.
Mujur aku tergerak nak buat air tadi. Kalau x.. tak tahulaa..."

Sumpah lawak! Sebab NAK BUAT AIR HARI NI?
Ohoo.. yang semalam buat air batu sampai sejug besar tu apakes? Xnampak? Dan daging yang ambik buat masak semalam.. ambik dari mana? Bukan dari freezer tu?
Hahaha!!! Pelik!

Dahla lepas tu bising2 cakap pasal cara nak simpan daging korban tu.. 

"Daging korban ni.. kita kena simpan asing2.. bagi2
ikut tuannya. Nanti baru kita tahu bahagian sapa yang kita makan ni~"

Eh hello? Dah terang xyah suluh tahu~ Kenapa xbuat dari hari raya pertama lagi? Kenapa kena bising dulu baru gerak? 
Aku.. kalau aku tahu.. dah lama aku simpan. Xpayah tunggu orang. Ingat aku suka ke tengok barang menyemak dalam peti tuh? Zaki ni k. 
Masa nilah aku berharap sangat yang abah ada. At least dia tahu apa yang nak dibuat dari awal2 lagi. Xpayah tunggu orang yang jenis kerja lengah2 ni.

Aku bukan apa.. bukan niat nak marah kat dia ker hapa.. Cuma terasa hati.
Cara dia bercerita kat semua orang... cam aku ni xreti buat kerja. Dahla aku memang betul2 xreti!
Malu tau! Asal semua orang yang datang rumah dia cerita. Dahla pasal handle pintu gen2 tu xhabis lagi. *padahal salah dia gi pulas kunci 2 kali. sekali aku tarik. terus jammed. dan akhirnya~ semua salah jatuh kat aku jugak.*

Bagi aku.. kadang2 ada benda yang aku boleh sabar.. buat bodoh.. tapi BENDA-BENDA lah. Not everything can be compromise ok. Aku ni manusia. Kucing pun kalau hari2 kau gomol nak bermain ngan dia, dia cakar.. Ni kan pulak aku. Yang telinga dah separuh berasap dengar mulut tu sebok bercerita. Urghhh!!!

Damn! I wish I'm working now! At least benda2 cenggini xkan melekat kat dalam kepala sampai tahap kena luah camni. Stress tau!

p/s : Pandai dia pusing cerita bila aku cakap... "Dah.. aku cakap dari aritu lagi tapi xder sorang pun ambik kisah..." 
Xperlu dah nak explain apa semua. Cukup dengan tutup mulut dahla. TERIMA KASIH!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...