Pages

Monday, November 14, 2011

Dari Carwash, Claypot ke Komisen. Xder kaitan tapi tetap Masyuk!

Sebelum aku, my sis ngan Cik Demi gi ngambik maa ngan abah kat airport.. Haruslah cuci kereta dulu. Temanya takut 'datin' mengamuk tengok keretanya kotor sebab seminggu kitorang  belasah buat berjalan. Hahaha!!!

Mulanya kitorang cakap kat kedai tu untuk basuh luar ajer.. Malas nak keluar kereta.
Tapi sebab budak yang cuci tu nak lap jugak belah dalam~ maka cam semutlah kitorang lari menyelamatkan diri. Aku pulak tetiba boleh ternampak dinding semen tu.. terusla catwalk kesana. Selang 5 minit, Cik Demi join. Maka terhasillah gambar ini...

My sis suh aku lompat. Gigih okay aku membuat! Hahaha!!! Dahla 2 kali. Semput kejap den ni hah!

Giliran aku pulak pegang iPad. Mwahaha!!! Habis benda aku snap okay! Cantik ke x blakang kira. Bak kata penulis tips kat NatGeo tu~ kalau kita nak ambik picture.. ambik jer. Jangan dok pikir sangat. Mana tau ada dalam banyak2 kita snap tu terselit satu yang cantik? Who knows~ ^^

"Okay. Saya pegang awak snap." Matilaaa cameraman ngan model buat sesi photoshoot cenggini. 

Selesai jer basuh kereta tu~ kitorang cadang nak singgah beli makanan kucing kat satu kedai ni.. Tapi dibuatnya pilot tu bawak kapatuban laju gila.. 6.45 pm dah sampai. Kelas ko! Kalah Cepat Ekspress. 
So lepas mengambil datuk ngan datin tu.. kitorang terus singgah kedai fevret abah untuk dinner. Oh yeah!!!

Menunya~ telur dadar, ikan stim asam, lepas tu taucu.. then ayam fevret Cik Demi, *apa nama tah pun aku tatau!* dan jugak kangkung goreng belacan. Best!!
Minum plak.. aku ngan my sis order longan, then abah plak teh, maa cukup ngan air suam, Cik Demi ngan 100 plus... dan macam biasa~ si makhluk tu habis sebotol besar air tebu. Gila ah!

Aku ngan maa bergilir hirup kuah ikan stim tu. Memang sedap aaa.. Oh, dan macam biasa~ akulaa jadi tukang tiup dapur stim tuh. Harapkan si makhluk? Makan tido main game isap rokok expert ah!

Walaupun bil 100++ walhal makan kat KB bukan Kl pun~ Alhamdulillah syukur...
Jarang tau dapat makan sekali camni. Terbaik... Nak2 tengok maa ngan abah sekali. Biasa maa mencicip jer kerjanya.. On diet la katakan.. Hahaha!!!

Habis makan, semua balik rumah. Aku ngan my sis ada satu lagi appointment kena attend. Jawabnya sekali lagi makan. Aiyork!!! Gemuk dah ni wei!
But end of the day~ again.. Alhamdulillah. Aku dapat upah aku. Opss!! More to komisen sebenarnya. Hahaha!!!! So chow uols!

p/s : budak jiran sebelah ni makin menjadi2 sejak bercinta. Ko 24 jam asyik nak ber'biey' 'biey' dalam fb.
Aku ngan my sis plak~ pantang nampak dia terus jerit 'biey' xder kerja. Ko padah sangat nak feeling2 sayang kan? Haa.. meh aku ngan my sis bagi! Hohoho!!!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...