Pages

Tuesday, November 8, 2011

Cerita Raya Kedua (pulak...)

Kekdahnya sorang2 petang baru nak bangun.. Cik Demi kul 12, makhluk tu kul 1 lebih lebih.. aku kul 2 dan my sis kul 4. Mwahaha!! Cam timetable kerja pulak!

Temanya mula2 nak melaram sesambil melantak mcD. Tapi disebabkan my sis nak ajak someone ni keluar makan.. McD tu terpaksalaa di-postpone ke hari lain. Oh, bab melaram tu masihhh okay...

Makanya selepas menjemput tetamu khas kami tu.. Merewang la kami dalam bandar~ Xtau mana nak pergi.. Kitorang singgah jer kat First Station. Port selamat kalau nak mendajal katanya aku. 


Tinggal jap pasal sesi 'mendajal' itu. Ni nak cerita sikit bab aku melaram ha..

Disebabkan hari ni hari raya.. Aku sebenarnya berangan la nak pakai semua baru~ Kononnya.. singlet baru.. seluar baru.. pastu jaket pun baru...
Tapi cuaca pulak xmengizinkan.. Kau gila nak pakai seluar putih ngan jaket putih Armani Exchange dalam hujan? Ohoo.. biarlah xwat gila pun~ dahla barang mahal.. sekali pakai terus kena cuci semua apakes?

Maka selepas dinasihatkan my sis.. aku pun surrender la bab jaket tu.. Tapi seluar still pakai okay! *matilaa keras kepala.* Dengan itu.. aku dengan konfidennya melangkah bergaya keluar rumah dalam ribut hujan petang semalam.. *sebijik cam scene dalam drama gitu..*

Habis lencongan. Masuk balik cerita asal. =)

Mula2 tu aku agak kekwat bercampur kekok duduk ngan tamu kitorang ni.. Tapi bila nampak dia ni jenis yang cerdik.. pandai berkata2 menyusun ayat.. aku rasa selesa. Jadi bila dah selesa tu.. paham2 la.. Hehehe..

3 jam tersadai kat situ, macam2 topik kitorang bualkan. Dari Konsert Tiesto sampailah bab2 hukum agama kitorang balun. Yang bab agama tu.. sekadar berkongsi pemahaman masing2 la.. xderla acara keluar fatwa sendiri ker hapa.. Just bercakap melalui pengalaman. 

Muka.. bila dah kenyang.. maka makin bersemangatlaa bercerita.
Nak2 pulak bila topik yang kita bincangkan tu orang ambik serius. Love that!

Pukul 10 kitorang gerak balik. Sampai2 umah.. siapkan apa yang patut, aku terus berdengkur. Ko mampoo? Hahaha!!!

p/s : my sis dah banyak kali bersungut pasal bowling. Xkena gaya esok aku main angin ajak gi main segame dua baru tau! 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...