Pages

Sunday, November 27, 2011

Overheard. Tenuk Scandal.

Hari ni cukup seminggu aku x update blog. Xder cerita seyh~
Tapi bukan sekarang. Sekarang ni aku banyak cerita. ^^ Nak2 cerita yang buat aku betul2 berasap!!!

Kelmarin dulu.. tengah2 syok aku meneman Cik Umar main game kat ruang tamu, Si... *jap nak pikir. Sekor aku dah letak babi. So.. yang ni aku nak letak apa ek? Haa!!!* Tenuk! =)
Si Tenuk ni ada la jugak sekali online.. Pinjam laptop Cik Demi tu ha. Sedap tau dia buat laptop tu cam harta milik persendirian. Even Cik Demi duk sebelah ala2 lapar nak berfacebook pun dia boleh buat derkkk jer. Nyampah!

Sejam 2 lepas tu.. my sis pun bising2 la suh Si Tenuk ni gi cari nasik untuk dia... As usual~ sebagai hamba merangkap kaki bodek no. 1. *tepuk! tepuk!!* harusla segera start muto pergi kan.
Even tertinggal la fb dia x ter-log out. Aku pulak. Entah kenapa tetiba boleh berfikir nak buat benda nakal. Hehehe... Terus cecepat gi surf bukak inbox chat dia ngan my sis. Oh, sila jangan ikut perangai saya ok. Padah tau!


So sedap2 aku tekan tu~ Aku terrrrrrrrrr *panjang nieyh!* baca la sesuatu yang betul2 buat aku meletop. Kena ingat tau~ niat asal aku cuma nak riki2 mesej bernada sayang + merintih merayu yang Si Tenuk tu hantar kat my sis jer. Buat modal melawak kekdahnya. Tapi bila mata aku ni tertancap mesej2 dia yang berbaur hasutan yang berkait ngan aku.. Haruslaa berasap okeyh!


Terus terang yang mood aku lepas tu berubah. Dahla sebelum tu dada sebelah kiri aku sakit2 sampai xsedap nak bernafas, sekali baca benda macam tu pulak~ harus tercungap2 terus! Hahaha!! *entah kenapa aku rasa lawak pulak skang ni.*


Nak ditambahkan lawak lagi.. Si Tenuk ni rupa2nya xreti nak tekan butang 'never for this site' masa chrome tanya pasal nak save password fb time log in. Apalagi~ sekali ngan Cik Demi pun angkut gi baca jugak surat layang dia itu. Hahaha!!!
Nak ditambahkan best lagi.. Cik Demi boleh siap datang tanya aku sebab xfaham ayat kampong yang dia guna masa chat ngan my sis tu. Dahsyat kan uols! Mwahaha!!!!


Oh, dan semalam.. Aku dah siap crop semua mesej2 dia tu save dalam satu album kat fb okay~ Hebat x I Uols!! Anda mampu hack acc orang buat jahat? *nasib aku xtaip kat status dia. "Aku Seekor Tenuk." skali masa tu. Ko mampoo?!*


Cheya cakap~ Si Tenuk ni sebenarnya jeles ngan aku. Maklumlah.. I kan boleh bermaharaja lawak dalam rumah ni sesuka hati.. Xmacam dia tu~ *mata melirik manja* Datang kenalah berbuah tangan~ walaupun xder orang suruh... =.= Pastu everything dalam rumah ni adalah di bawah kawalan aku.. So ala2 nak jadi pemberontak la khen...


Anyway~ aku xkisah dah pun sebenarnya. Memang la awal2 aku pelik campur bengong. Yerlah. Selama dia datang rumah ni.. Xsekali pun aku komplen apa yang dia buat. Makan xberbasuh. Minum berhidang. Tidur nak sedap. Xpernah! Bagi aku masa tu.. xperlah. Dia ada. Kalau aku xlarat nak teman abah sebb pening ker hapa, at least dia ada.


Tapi memang aku xsangkalah. Rupa2nya dalam diam dia peratikan tindakan aku selama ni. Oh I mean tindakan aku yang dia reka sendiri. Hari2 keluar makan, masuk bilik tido then main laptop katanya. 
What?!?
Sapa yang ko tengah cerita nih? Aku ker Si Bab! kawan baik kau tuh?!
Come on man! *chewah!* Kau buta ker?


Hak3!!! Biar orang kenal muka kau tu macamana! 
Ko sedap mengutuk aku kan! Hambikkk aaa!


Sapa yang teman abah *sekali sekala* keluar gi mana2? Sapa yang *kadang2* tolong abah masak kat dapur? Sapa yang abah *selalu* cari kalau nak kemas meja lepas makan? Sapa yang lap dapur? Sapa yang menyapu mengemop lantai rumah?
Sapa yang mengemas tetiap pagi sebelum tido supaya maa xmengamuk kat abah sebab tin2 air yang berterabur atas meja, dalam bakul sampah kat ruang tamu tu? 
AKU KAN?!


Xnampak ker? Buta?
Oh xingat~ kebanyakan benda yang aku buat tu.. aku xtunjuk depan kau~ Yerlaa... mengemas pun lepas semua orang tido. Hua3!!! So skang ni aku kena tunjuk la kat ko kan? Buat depan2 gituh? Oheii!! Kekanakan sungguh!


Tahla. Xfaham aku. Dahla aku ni pulak jenis yang mengamuk kejap2 jer. Pastu bahang yang aku pot pet pot pet ni otomatik hilang xjumpa. Memang dah jadi habit. Susah gak kan? Hahaha!!!
Cuma skang ni aku jadi berfikir... macamana aku nak buat biar dia betul2 panas telinga. Tu jer. Lagipun xpernah lagi aku tengok telinga Tenuk merah. Hahaha!!!


p/s : Berkata aku kepada Cik Demi. 
"Mi.. nanti awak taip mesej kat Cheya. Cakap hari ni saya dah teman atuk gi makan gulai, beli lauk, ambik popou, masak, lipat baju, kemas meja makan, and lap lantai. Yang kemas rumah tu.. pagi baru saya buat tau!"
Her... Kuat tau! Boleh buat orang meluat! Tapi tu pun aku xtaula kalau Si Tenuk ni faham ke x~ Hahaha!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...