Pages

Tuesday, November 1, 2011

KB - Lipis - Cameron - KB

Jap nak layan 2NE1 kat Astro Hitz

................................


Ohei!! Back in business. Xsalahkan sekali sekala break semata2 nak tengok pompuan gelek. Hihihi....


So few days ago aku join my sis and Si Jejaka ke Lipis. Ada satu urusan penting la konon2nya~ *for Si Jejaka yes.. for us, meh... cuma jenjalan jer ekcelli. Ahaks!*
For me, that was my first time there. Honestly aku rasa tempat tu menarik. Dengan jalan yang berselirat ntah hapa2... bandar yang ada sedikit ala2 oldtown gitu.. its quite interesting for someone like me ni hah.


Our first stop untuk aritu adalah satu kedai ni. Pak Boh Pool & Cafe yang terletak kat atas bukit Bandar Baru Kuala Lipis. 
Menariknya pasal tempat ni, ground floor tu dibuat cafe dimana korang boleh order macam2 makanan yang memang lawzart gila. *in my opinion la~ harga pun lawzarz gak~* Kat first floor pulak ada tempat main pool dan second floor pulak dibuat homestay. 
Amacam? Kreatif kan owner dia? Tapi sayangnya masa kitorang kat sana tu... the first and second floor tu xsiap lagi. But thanx to the owner himself yang sudi benarkan kitorang yang jakun gila ni naik menengok2 semua~ Yerla.. kalau nak harap pergi lagi sana~ entah bila pulak yer dak...


Masa kat Pak Boh. Tengah menengok segala jenis jajan kat almari tepi tu hah.
Series muka cam penjenayah. Hahaha!!


Oh lupa nak cakap. Masa kat cafe tu aku sempat order satu minuman ni. Okinawa Ice Blended with Bubble. Ko kelas nama dia kan? Hahaha!!! Well~ actually benda xspecial mana pun~ just some blended drink with jelly. Ala... ko gi mana2 pun boleh dapat nyah oii...


After that kitorang check in kejap kat hotel area2 tu jugak untuk mandi dan berehat kejap. Sehari suntuk dalam kereta memang meletihkan! Aku ni sampai tahap nak crammed dah kaki tau.



Hoh? Ko mampu online kat lobby hotel? Siap boleh lapor diri lagi okay~ Hahaha!!!

Then lepas kowtim semua.. kitorang decide untuk panjat naik Cameron sebelum balik petang tu. 
Aku pun masa ni lah nak tunjuk pandai~ Walaupun first time guna navigation system, I cemerlang okay~ Siap boleh navigate sampai ke BOH Plantation lagi. *tepuk!!*

Tapi aku ingatkan dari Lipis ke Cameron dekat la.. Ala2 KB ke Kuala Krai gitu~ Tapi ya ampun... Jauh tok! Nyesal aku beria2 nak ikut. Hahaha!!!
Satu yang aku betul2 xboleh nak lupa aritu ialah masa kat Sungai Koyan. Tetiba teringat Mak Teh. Dulu kekecik selalu la ikut dia balik sana.. Xingat sangat dah~ Ko umur 4 5 tahun katakan.. But there was things that deep down under buatkan aku terkenangkan arwah mek. Terus berair mata...

Chop!! Enough ngan drama. :P 
So sampai2 sana, kitorang singgah kat satu gift shop yang terletak dekat Cameron Bhrat Plantation. 
First impression. Sangat2 suka! Owner dia, Mr. Robert memang baik dan ramah. So banyak gak la kitorang borong baju kat situ... Hiks!

Then one of Mr. Robert man, *xingat nama~* bagitau kalau nak makan2 atau beli belah semua~ better ke Tanah Rata. Katanya Brinchang mahal sikit. Well~ he's local. So baik dengar la kan. So next stop, Tanah Rata.

My sis kata.. "Jom pose depan Starbuck. Nanti mesti Cik Umar percaya yang kita datang sini. Hohoho!!"
Kan~ motif nak menunjuk tetap hada! 

Selain daripada udara yang sejuk gila~ *nasibla xbawak baju bear aku tu..* Xder apa2 yang menarik pun aku rasa. Makanan pun~ aku rasa kat KB lagi best kot... 
Dan masa kitorang kat satu gift shop ni.. Aku ternampak la satu pendant yang cukup2 menarik. Why menarik? Sebab pendant tu berbentuk getsuga tenshou yang diletak sekali dengan topeng hollow Ichigo from manga Bleach. Nice~ Tapi sebab harga yang mahal ya amat... Better cari kat KB kut~ Hahaha!!! Jimat seyh jimat!

Disebabkan kitorang sampai pun dah pukul 8 lebih.. maka xbanyak benda la nak buat.. Jenjalan then makan. Siap2 terus blah. 
Kan~ Kalau orang lain.. ada la cita2 nak stay 1 malam ke hapa kan~ But for us... abah kat rumah and kucing2 lagi penting. As for this trip, walaupun pendek... it's quite nice la..

And for me... this maybe my first and last time coming here.. Lipis and Cameron. So segalanya nampak berbaloi-baloi kekdahnya................. Hahaha!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...