Pages

Tuesday, September 13, 2011

Life. Chapter 8

"Makan ubat ikut arahan. bukan main telan time nak jer. apa ingat ubat ni macam biskut tart ker boleh suka2 hati nak makan?"

Yea~ pesanan xleh nak lupa dari abang tersayang gituh... Terus menikam kalbu menujah tepat ke tulang hitam kekdahnya.
Sebagai seorang adik yang xberapa nak ingkar pulak~ ^^ aku redha mengikut.

Balik rumah terus lambakkan ubat segala atas tilam. Aiyoh!!! Banyak pulak seh! Ni bukan untuk 3 bulan nampak gaya. Mau setahun adalah!
Semua sekali ada 7 jenis. Argh!!! Tambahan 2 dari yang biasa aku ambik. Menyampah!

Belek2 lagi. Colourful! Terus mesej kat abang aku sorang tuh.
"Ni kenapa xcukupkan 10 jer? Xpun pilih jer cukup kaler pelangi. :P'
Jawapan balas yang cukup indah pulak dia reply.
"Adik nak ker? Abang boleh cukupkan 12 kalau nak. Tapi... biasalah. Kalau nama Zakiyudin ni.. Boleh habis 3 pun dah kira misi berjaya la tuh.."
Cheit! Taulah aku xsuka makan ubat. Ni nak main perli2 pulak! 

So dengan nota yang diselit sekali dengan ubat2 tu, tulisan tangan ko~ *note budak skola sangat..* menghafalla aku setiap jenis tu..
Dari nama, sebab kena ambik, sebab kenapa xboleh xambik, masa makan, dan of cos lah.. kesan2 sampingan dia. Hooo... mau xmengeluh! Hisyyy.. Tapi sabarla~ Kalau nak harapkan aku google sendiri.. Mau xfaham kooo~ Hehehe

The first two days~ Okayla.. Walaupun aku ambik dalam keadaan curi2. Still aku dapat la jalankan tugas itu dengan cemerlang. Alhamdulillah..

Tapi......................... masuk hari ke-3. Aku dah rasa lain sikit. Pandangan mula berpinar2.. kaki pun mudah terasa kebah. Memang xselesa langsung. Nak2 pulak dalam rumah ramai orang. Susah nak cover. Kes naya betul! 

Nak teruk lagi, masa aku kat KL. Tengah syok2 mandi.. aku terperasan yang lubang saluran air tersumbat. Tersumbat dek jasa rambut aku. Argh!!! Panik! Memang pucat lesi gila lah masa tuh!

Kalau sikit xperla.. Ni taraf dah melitupi seluruh penutup lubang air tu tau. Secekak!
Even masa nak keringkan kepala pun aku xberani nak guna towel. Takut terlekat rambut aku sebab towel tu warna putih. Dahsyat tau!

So malam tu aku termenung sorang2 atas sofa memikirkan keadaan diri aku yang dah makin serba xkena nih. 
Yerlah~ tujuan aku makan ubat2 ni semua untuk baik. Jaga kesihatan. Tapi ni.. terbalik pulak. Walaupun dapat selesaikan masalah asal, masalah lain pulak makin banyak timbul. So how?

Kenapa aku xboleh hidup cam orang lain? Bebas buat semua yang kita suka dan xyah nak risau pasal benda2 ni semua.
Ni nak berlari.. berlari masuk wad kecemasan adalah. Susah! 
Memang... life aku nampak luaran sama jer ngan orang lain. Ketawa, melawak, bergaduh, bergurau.. tapi tu semua luaran. Dalaman aku? Even this kind of thing.. ngan family aku xpernah cerita. Hanya arwah mek sorang jer yang tahu. Tu pun masa dia tanya.. "teruk sangatker?" Senyum aku jawab xder apa2.. Benda biasa semata2 xnak bagi dia risau. 
Tapi sumpah sebenarnya benda ni menyakitkan!
Jadi kenapa kena aku yang tanggung semua ni? Kenapa xorang lain? Why? Why me? Why?!?!!

Eh silap tempat nak beremosi pulopp. Klah. Sambung balik cerita lepas aku siap termenung tuh.
Esoknya aku terus call abang aku, tanya pasal benda2 yang dia XCERITA kat aku.
Hurm~ dari nada xbersalah xder apa2 dia tuh.. Aku yakin yang dia pun tatau yang keadaan aku akan jadi macam ni. *tapi still dia buat lawak pasal aku botak sehhh*

So aku rumuskan.. maybe salah satu dari ubat tambahan aku tu xsesuai untuk tubuh aku. Atau.. ubat baru aku tu xleh diambil sekali dengan ubat2 aku yang lain. Kan~ Bijak x otak pengambil ubat ni berpikir. Hehehe

Maka buat sementara waktu ni.. Aku TERPAKSALAH *suka!!* ambil ubat yang asal jer. Yang baru dan yang xpernah lagi aku ambik sebelum2 ni, berhabuk x terusik dalam beg tu. :P
Abang aku cakap.. pepe hal~ Dia nak dapatkan pendapat orang lain dulu. Yerlah~ mana tahu takut kesan dia tu sementara jer ke.. Dibuatnya aku yang melebih2.. MALU siol! Kalau betul pulak rumusan aku.. Abang aku nak tengok pulak pilihan2 lain.. And that means... UBAT BARU lagi!!! Oh pitammmm~~

p/s : Aku memang xleh baca atau tengok cerita pasal orang mati muda. Terus menangis. Kadang2 sampai xleh nak sorok! Nyampah!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...