Pages

Thursday, September 8, 2011

Million Miles, Million Smiles.

Sebelum mencarut panjang2 tentang apa yang aku buat 3 hari kat KL tuh. Jom layan wall feed FB aku dulu.
Tema dia? 'Perjalanan Seorang Anak Kampung Yang Excited Tah Hapa2..' 


Macam aku cakap.. memang berat sebenarnya nak tinggalkan rumah. Banyak benda bermain dalam kepala nih.
Lagipun aku ingat last2 minute tu.. Cheya ada ajak orang lain. So bila aku riki2 balik.. Sekali Cheya cakap, "Buat hapa aku mengajak dia?! Xder gunanya dik oiii.." Terus lega~.. Motif sangat kan aku nih. Hiks!


Cheya awal2 dah set perjalanan kitorang. So bila terperangkap dalam jammed kat Kuala Krai tu.. Ya Ampun!! Sangat tidak suka!
51 km dalam tempoh 4 jam hokay! Dahla jammed tu hanya disebabkan sekumpulan manusia yang bodo mangkuk periuk park cam semut semata2 nak isi perut jer! Hishh..
Kalau kata jammed sebab isi minyak~ Boleh gak aku terima. Dang!


Dekat 3 jam merangkak kat Kuala Krai tu.. Aku main mesej. Cheya online FB. Tu xmasuk kereta sebelah kiri yang nampak sangat tengah layan movie ngan laptop. Hahaha.. macam2!
Bosan xtau nak wat apa2 lagi. Terus aku ngan Cheya korek2 cd. Layan lagu lama2.. Nostalgia sungguh! Nak2 lagu Beyonce. Terus mendayu2 kitorang nyanyi lagu Naughty Girl tuh. 


Aku memang mengantuk gila babi ah. Tapi sebab kesiankan Cheya.. Sungguh2 aku cuba menongkat mata tau. Tapi apakan daya~ manusia biasa.. teruss failed tersengguk2. Ahaks!


Info trafik dari Chesu yang mulakan perjalanan 2 jam awal dari kitorang mengatakan sekali lagi kitorang akan menempuh jammed kat Gombak. So siap sedia lah.
Tapi Alhamdulillah.. urusan kami dipermudahkan aritu. Samar bayangan dah nampak KLCC gituh.. :P


Disebabkan aku ngan Cheya dah hampir nak hanyut. Kitorang decide untuk singgah McD dulu makan2.. Katanya Cheya~ Baik singgah Ampang. Ramai sikit orang. Dine in ni seronok kalau pergi tempat tumpuan orang semua. Aku angguk setuju..
Tapi bila masuk jer McD tu, dinch aku berdua jer ngan Cheya. Sorang pelanggan pun xder okeyh! Ke masjid fikirku.... Hiks!

Selesai mengisi perut semua, aku terus balik berdengkur ngan Cheya. Dan petang tuh.. Bila bangun dan terasa lapar bagai.. Terus kitorang buat acara  jalan2 cari pasal kat KL nih.

Full story. Nanti aku mencarut dalam next entry pulak! Yeahhhhaaa!!!!

p/s : Saya jumpa benda best kat rumah Cheya. Apakah?! Tunggu.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...