Pages

Friday, September 9, 2011

Million Miles, Million Smiles. Day One

Sejak balik dari Kl ni kan. Tahap konfiden level aku tetiba jer naik mendadak.
Bagi contoh okay~ Semalam, naik Parkson. Pakai jeans 3 suku sajoss. Konfiden sungguh nak tunjuk bulu betis yang lebat itu. Hahaha!!! Motif kan? 

So now sambung balik ngan cerita pasal hari2 aku kat KL tuh. Zasss.....


Cheya cakap makanan kat sini best. Tapi sayang~ xhalal. So dia xberani nak bawak aku masuk. Kekdahnya aku ni orang alim2 tapi tetap bertindik bertatu bagai kan~ Hiks!



Abe Mi rela kerja half day sebab nak temankan Cheya bawak aku jenjalan pusing KL. Best! Dan itu first time aku tengok dia banyak bercakap. Explain every single detail pasal hal2 kat KL ni. Thanx again Abe Mi!


Yeha!!! Akhirnya tercapai jugak cita2 aku nak masuk Uniqlo.
Kelabu mata tau bila nampak tshirt One Piece, Naruto and Gundam banyak berlambak kat situ. Hohoho.. xcukup bajet nak beli pun~ harusla ambik peluang belek2 sentuh2 kan? Hahaha!!


Cheya.. "Aku pun nak ambik gambar gak!!!" 
Bohemian chic style dia petang tuh. Hiks!


Waa!!! My Bigbang tshirt.. Terus terjah dressing room nak try. Tapi sayang~ a little bit ketat. Dan masa aku tanya kat promoter diorang, terus terasa nak pitam kat situ. "We only got L for this tshirt sir."
Waarkh!! Apasal orang Jepun ni kecik sangat?! Damn!! 


Abe Mi sempat rembat tshirt Pirates of The Caribbean kat Uniqlo tu. Aku plak, terus menangis hiba merengek manja kat Cheya. Ko padah xnak diet puasa aritu kan?! Merasaala~
Next stop. Pavillion. Isi perut mehh.. 
Aku ngan Cheya terjah Little Taiwan. Order Chicken Salted Egg Rice ngan Nasi Ayam Kicap. Abe Mi.. order Kuey Tiow Goreng and Colek Buah. Love it! Makan kenyang sampai susah nak berjalan. Hahaha...


Abe Mi masa ni dah pakai terus tshirt Uniqlo dia. Damn teramat jelessss


Baru ku tau aku lagi tinggi dari Abe Mi rupanya... Haks!


Konon2 nak crop gambar ni bagi nampak macam aku kat airport aaa.. Tapi dinch aku ada masa nak buat semua kerja tuh. Upload sajossss....

Selesai makan2 semua. Kitorang berjalan balik ke Low Yat, tempat kitorang park kereta hari tu. Ingatkan lepas tu nak terus balik. Tapi Cheya ngan Abe Mi cakap awal lagi. So next stop.
Times Square!!


Jumpa satu spek yang aku berkenan, terus rembat. Ala.. lagipun 10 hinggit aja.. Murah kan?!  Kalau kali ni hilang pun xterasa sangat dah kut..
Then kitorang jenjalan lagi. Tema dia cari kasut untuk aku. 
Masuk satu store ni.. FOOTWEAR. Hurm... jumpa 3 design yang aku berkenan. Murah jugak!
So trylah. Tapi sebab kaki besar cam gajah ya amat. Kesian pekerja Vietnam tu kena naik tangga bagai mencari kat store. 

So my last pick was this one. Cam dalam gambar tuh. Tapi dinch la aku milih warna hitam~ Apa ko hengat nak buat gi skolah ker hapa?! Ni untuk berjalan2 okayh!! Harusla warna dia menawan. Dan masa ni.. terus Cheya cakap.. "Ko ni pelik Dik.. so okayla kaler tu kot.."
Ahaks?! Pelik yang bagus ke tak tuh? Hihii...

Selesai semua acara.. kitorang terus menuju mcD ngan muka yang hepi senyum meleret. Ops silap.. bukan kitorang.. tapi aku. Kan? Kan? Kan?
Kitorang balik pun dah hampir kul 1. Letih tapi berbaloi. Walaupun xdapat tshirt Uniqlo tu.. tapi hajat aku untuk dapatkan kasut baru tercapai jugak.
Biarlah xder dalam bajet pun.. Janji sempoi!!!

p/s : Orang kaya xsemestinya senang kan? Lagi baik jadi orang miskin dengan hati yang lapang melihat dunia. Ahaks! Ntah hapa2......

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...