Pages

Monday, September 26, 2011

Pumpkin Note. The End II

Aku suka menulis ala2 gedik. Why? Sebab dengan cara tu aku rasa lawak. =) So mintak tolong jangan nak pandai2 tafsir kenapa cara aku begini. 
Ko ingat kat luar aku berani buat ker tu semua?! Mati nak makan pelempang?! Pikirla~ Walaupun derhaka.. hujung nama aku still ada nama seorang bapak okay.. Seburuk aku.. aku xkan aibkan nama dia dengan tingkah aku kat khalayak.. So please.. Mind ur own business bebeh!

Now.. Sambung balik cerita. :P

........................

Sehari sebelum hari kejadian..

"U~ esok temankan I beli perfume boley?" Si Matured menyatakan hasrat di hati.
"Boleh! Lagipun I nak beli barang dapur sikit. Kat rumah tu dah kering la.." My sis menyepak kasut saya dari bawah meja. Nasib kasut buruk umur 2 tahun tu~ Kalau yang baru.. sah2 balik nanti saya sabo dia punya almari kasut. Balas dendam gitu..
"Erm.. tapi kita pergi malam la. Boley?" My sis bertanya Si Matured.

"Why baby why? Xleh gi siang hari ker?" Muka Si Matured berkerut menampakkan garis2 usia yang memang confirm hari2 dimamah masa.
"Tak.. I hajat petang nak gi Mall yang orang selalu ambik kesempatan nak bunuh diri tu.. Ni hah.. nak baiki tali jam.." Sempat menunjuk jam berharga ratusan yang dipakai di tangan. "Lagipun kalau malam.. senang sikit. I pun lama dah xmakan ikan bakar tau!" 

Terus mata saya bersinar galak. Ikan Bakar! Ohh.. tiba2 teringat kat sotong bakar kedai tu. Hurm.. ni kena menyampuk nih!
"Erm! Kalau gi siang hari, kesian kat abah duk sorang. Malam xperla.. semua ada boleh teman dia main game." Saya redah jer apa terikir kat kepala otak masa tu. :P
Si Matured mengangguk faham walaupun memang dah terang2 dia terpaksa mengalah. 2 lawan 1 katakan~
"Okaylah. Petang lepas selesai urusan U semua. Call I. Nanti kita gi sekali."

Selesai menjamu selera. Saya dan my sis beransur pulang. Tapi dalam kereta sempat buat sesi pembentangan bajet.. Hiks!
"Okay Dik. Balik nanti list semua barang dapur nak dibeli. Air kotak jangan lupa tau.." Saya sengih bak kerang. Erm.. kerang sengih macamana ek? Hurm.. Ahhh!! Belasah jer..
Vroom vroom... jeng jeng meninggalkan Abang Bulan malam itu.

Tamat Imbas Kembali..

Sebaik menendang keluar Mr. Apai dari kereta, kami terus menuju jalanraya semula. Sibuk! Rumah sendiri pun xsempat nak masuk masa tu.
Perkara pertama perlu dilakukan. Call Si Matured. 
Tut tutt.. call xberangkat.

"Ish.. camna ni dik.. Si hitam perasan tu xangkat call pulak.." My sis yang muka fedap gila babss' memulas stereng jeng jengnya.
"Pastu? Makanan abah macamana?" Saya gelisah.
"A'ah.." My sis menganga. "Xperlah.. mula2 kita gi ambik dulu makanan tu." My sis masih lagi cuba menghubungi Si Matured.

Dia cute, saya pun cute.
So xsalah kan kalau saya nak wat rambut cenggini? Please pleaseee....~

"Ginilah dik. Ko tanya Kak Kiah tu.. Kalau2 Si Matured dah order.. Ko ambik then bayar. Kalau x.. ko order macam biasa." My sis memberikan arahan sebaik jeng2 selamat park di depan restoran itu.
Berjalanlah saya ibarat duta kecil K-pop melalui meja2 yang tersusun xikut turutan dalam kedai itu. Semua mata memandang. Suka! Suka!

D kaunter.....
"Wahai akak yang manis manja tapi sayang mekap xpandai sebab tebal semacam, ada tak lelaki yang saya gelar Si Matured datang meng-order apa2 kat sini?" Ha... saya kalau dah kekwat macam ni la.
"Oh adik yang satu set kaler striking, xder pula lelaki yang adik gelar Si Matured tu order apa2 tadi. Beli dibawa balik adalah. Baru sebentar tadi dia berlalu."
Saya diam sebentar. Cuba menganalisa keadaan. Argh!! Baik tanya my sis dulu. Senang. Maka sekali lagi saya catwalk menuju kereta.

"Weh! Tadi Si Matured dah datang. Tapi dia beli bungkus bawak balik. So how?" Saya bertanya.
"Erm.. ginilah. Ko beli jer cam yang aku arahkan. Lain2.. pasni kita sit back and talk balik."
Saya angguk faham. Sekali lagi catwalk masuk kedai.. Hiks!

"Wahai akak yang bulu mata lentik tapi palsu semata-mata.. Tolong sediakan makanan seperti berikut ya.. Pasal lelaki bergelar Si Matured tu.. kita tolak tepi dulu.. Buat menyemak jalan cerita jer.." Saya pun orderla seperti yang di arahkan.
"Oh adik yang gila berangan xsudah2.. tunggu sebentar ya~ Order adik nanti kami siapkan." Terus kakak tu berlalu ke dapur. saya pun, daripada pose xtentu hala depan counter, terus mengambil tempat di celah dinding. Nasiblaa ada kerusi. Oh.. selesa sekalih!

Jeng jeng jeng!!!!

Ohhh.. apakah yang jeng jeng itu? Keretakah?
Bukan bukan~ Rupa2nya.. sebaik saya melabuhkan punggung di ceruk restoran itu, satu drama berupa telenovela telah berlangsung di dalam kereta. Nak tahu apa yang berlaku? Apa motifnya? Dan... bagaimanakah penamat hikayat ini? 

Tunggu.. satu persatu persoalan itu saya akan kupas. Tetapi dalam next entry lah yer! Untuk itu.. salam sayang, salam kecundang dari saya buat semua. Bai....~

p/s: Kalau xleh terima cara aku.. duk diam2.. remove aku.. Xperlu nak provoke camtu bahlol! Aku xkacau kau kan? So please stop doing that. 
And Cik Zee.. xyah nak jadi orang tengah. Xpepasal nampak cam kita pulak terhegeh2. And.. blog tuh. Apsal private xberjemput? =(

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...